Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 853 ggr
Lakritsstjärna
2017-09-25 14:07

Äldre släkting med problem som inte får hjälp

Jag har en äldre släkting som nu vid 94 års ålder har börjat att lukta riktigt starkt urin. Hon har fått någon typ av blöja men det verkar inte som det hjälper. Efter att hon varit hemma hos oss så luktade det urin i hela huset och på toaletten på nedre våningen satt lukten kvar i 2 dagar trots att städning. Vi gick även tvätts alla stolar. Det är jätte tråkigt och speciellt för henne som tycker att det är så pinsamt och jag ser hur jobbigt hon tycker att det är. Hon söker Inte inte vård själv för hon skäms så vi får hjälpa henne. Men hon har inte fått mer hjälp änn inkontinens skydd. Det måste finnas något mer man kan göra? Urin ska inte lukt så där starkt! Min son på 2 år kissar ju hela tiden i sin blöja men han luktar inte urin. De har sagt hos läkaren att hon har en liten urinvägsinfektion men det är så lite att de är inget de gör något åt. kan det bero på det? Känns som hon inte får så mycket hjälp från sjunkvården och hon blir mer och mer isolerad. Vad kan man begära av dem och vad kan problemen bero på? Känns som man måste hitta orsaken själv för att hon ska få hjälp.

Annons:
MonicaLagerquist
2017-09-25 14:46
#1

Äter hon någon medicin som gör att kisset luktar mer?

Hur  mycket dricker hon?Dricker man lite så blir ju urinen med koncentrerad och luktar mer.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2017-09-25 15:24
#2

Jag tänkte också på det där med vätska.

Att äldre dricker lite kan bero på många saker som att de undviker vätska för att slippa gå och kissa så ofta. Har de då problem med inkontinens så är det ytterligare en orsak att dricka lite.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
2017-09-28 12:53
#3

Köp UVA-ört som hon kan ta.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: