Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1037 ggr
Jagalskarhundar
2017-08-24 13:18

Är jag sjuk?

Hej. Den senaste tiden har jag varit väldigt trött och orkeslös. Jag sover minst 8h per natt och är alltid utvilad men på något konstigt vis blir jag trots det väldigt trött snabbt. I söndags tränade jag vilket slutade med att jag hade väldigt hög puls långt efter träningen. Pulsen gick aldrig riktigt ner.

Andra symptom jag har haft är att jag har som en klump långt ner i halsen som känns mer ibland än annars. Speciellt när jag äter eller sväljer. Ibland känns den mer och ibland nästan ingenting. Klumpen har jag haft ett tag. Det stråler även ut över bröstet som än tryckande smärta. Har även ont mellan skulderbladen (speciellt när jag anstränger mig lite mer). 

Någon som har en ide om vad det skulle kunna vara? ingen feber eller förkylning. Vet liksom inte om jag borde avstå från fysisk aktivitet eller inte.

Annons:
Maria
2017-08-24 13:20
#1

Gör ett besök på din vårdcentral. Det är så vaga symtom så det är svårt att gissa.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

beem
2017-08-24 13:25
#2

Kontakta vårdcentralen. Om det är svårt att komma fram där kan du ringa  Vårdguiden /Sjukvårdsupplysningen på tel 177.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Jagalskarhundar
2017-08-24 13:50
#3

Det har jag gjort. Väldigt svårt att få tid verkar det som. Skulle behöva veta så fort som möjligt. Eftersom jag verkligen vill träna.

Honestyisdead
2017-08-24 19:41
#4

Ingen här inne kan svara. Du måste söka hos en läkare för dina problem. Och Ja, oftast får man vänta på sin tid när det inte är akut. Känns som träningen kan vänta.

Jagalskarhundar
2017-08-24 20:06
#5

Kan det vara något med hjärtat eller lungorna? Det är de jag är mest orolig för.

Maria
2017-08-24 20:13
#6

Det kan ingen svara på så här över nätet utan då får du gå till din vårdcentral

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
beem
2017-08-24 20:16
#7

Ingen kan avgöra det här.  Om du är rädd att det är hjärta eller lungor varför ringer du inte till  Vårdguiden 1177.  De svarar ju dygnet runt. De kan bedömma om du måste åka in på akuten eller  vänta på VC. Varför gå och oroa sig när du kan få hjälp.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Jagalskarhundar
2017-08-25 07:47
#8

Ska ringa idag. Har en annan fråga. Jag tar p piller och ska till läkaren. Vill inte berätta för mina föräldrar att jag tar det men de ska med när jag ska dit. Ska jag ljuga för läkaren då eller hur ska jag göra?

Honestyisdead
2017-08-25 07:49
#9

Nej du får inte ljuga om det. Du får säga till dona föräldrar att du vill prata ensam med läkaren.

beem
2017-08-25 09:57
#10

Det är viktigt att inte förtiga något för läkaren. Han ska ju göra en bedömning och ta hänsyn till ev. mediciner osv.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annielle
2017-08-25 10:27
#11

Ja, det är jätteviktigt att du nämner p-pillren för läkaren, det skulle ju kunna ha med dem att göra att du mår som du mår, det behöver inte vara det men OM det är det så finns det ju inget att gå på om du inte berättar om att du tar dem.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: