Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 980 ggr
[krasnajaluna]
2017-02-22 23:24

hål i örat - inflammation :/

Har haft hål i öronen (örsnibbarna) sedan jag var 9, är 18 nu. Har aldrig varit några direkta problem. Har dock gått utan örhängen i längre perioder de senaste åren och ibland är det svårt att få in örhängena i rätt vinkel. Nu för några dagar sedan tror jag att jag råkade göra något sår genom att försöka trycka in örhänget för hårt och nu har det blivit en liten inflammation i ena hålet. Det är lite rosa och är som en svullen kula om man känner där, samt att det gör lite ont när man trycker där. Hur får man det att gå över? Har tvättat med något ettikaluktande (klorhexidin tror jag det heter) medel vi har hemma, räcker det? Hur länge ska jag låta det vara?

Annons:
Herveaux
2017-02-22 23:38
#1

Du kan lägga ut frågan på Bodyart iFokus också. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Jag och mina djur : )
2017-02-22 23:59
#2

Exakt så var det för mig i minst 3 månader tills jag TRYCKTE i örhänget, det började blöda och så men nu är den där "kulan" borta och det gör inte ont längre ; )

Carrosh
2017-02-24 00:11
#3

Koksaltlösning är det som är skonsammast för att göra rent en piercing. Innan du sätter i ett nytt smycke bör du även rengöra smycket. Koka det och lägg i koksaltlösning. Alla alkohollösningar ska du hålla dig undan - det torkar ut huden, läkningen blir inte lika fin och så dödar den ju även de bra bakterierna (vilket förhindrar en skonsam och bra läkning).

Har du gjort hålet med pistol? Gå till en seriös piercare och be dem kika på det - de brukar ge riktigt bra råd och kan ju se hur hålet ser ut också och ge bäst råd på plats.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: