Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1587 ggr
[Thiah]
1/16/17, 7:44 PM

Magnesiumspray

Hej. Jag har just börjat med en lugnande magnesiumspray (den ska även innehålla bland annat lavendel). Men jag har lite frågor… Kan magnesium tillskottet göra så jag blir känsligare för lågt blodsocker? Mår illa lätt när jag är hungrig nuförtiden. Även huvudvärk har varit vanligare men det kan komma av att nacken börjar slappna av. Sen undrar jag om effekten kan synas lokalt, utanpå? Tycker att min psoriasis reagerat positivt på de ställen jag sprayat. Och hur små barn kan man spraya? Sonen fyller 3 i april men är han för ung?

Annons:
Maria
1/16/17, 7:50 PM
#1

Är det en spray som man sprayar på kroppen? Från Hälsokosten eller?

Jag hade ju aldrig använt några  liknande produkter på ett litet barn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
1/16/17, 7:53 PM
#2

När det kommer till naturläkemedel och dylikt så brukar man rekommendera att barnet är 12 år. Och även på många vanliga läkemedel. Borde annars stå på förpackningen rekommenderad ålder eller om barn ens bör få detta alls. Så kolla där. Men jag hade inte testat på ett så litet barn.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Thiah]
1/17/17, 6:21 AM
#3

Det är egentligen samma sak som att ta en magnesium tablett bara det att sprayen har färre biverkningar och är lättare att absorbera för kroppen. Står på själva flaskan att man kan ge en mindre dos till barn under 12. Magnesium är ju nått man rekommenderar att ta som tillskott vid dålig sömn och det lider sonen av ibland. Tänkte då att sprayen är bättre än tablett.

OlgaMaria
1/17/17, 8:41 AM
#4

Det är många som använder magnesiumspray på sina barn vid behov så det tycker jag du kan testa. Jag ger magnesium (pulver i fil) vid behov till mina barn. Behövs inte så ofta alls. Låter helt rimligt att din psoriasis kan bli bättre av detta! Sprayar du på kvällen?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
1/17/17, 9:02 AM
#5

Hur vet man att ett barn är i behov av magnesiumtillskott?

Jag hade aldrig gett mina barn några tillskott överhuvudtaget utan istället satsat på en varierad kost.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Thiah]
1/17/17, 11:07 AM
#6

#4 jag sprayar varje kväll eftersom sprayen också innehåller lavendel och bergenrot(glömt vad exakta ordet var) som ska hjälpa till en lugn sömn. Mig har den absolut hjälpt för jag sover som en stock nästan hela natten nuförtiden. #5 Ibland kan oro i sömnen visa på brist. Därför jag tänkte pröva då sonen ibland har så otroligt oroliga nätter.

Annons:
OlgaMaria
1/17/17, 11:13 AM
#7

Ja, precis, jag ger ifall barnen sovit oroligt och för lite. Det brukar räcka att ge en kväll och sen är de på banan igen. Jag vet inte vad illamåendet och huvudvärken beror på, men det är typiska symptom på avgiftning… kanske något sådant som händer i kroppen. Testa att dricka mer vatten, och ät mat såklart innan du blir allt för hungrig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annielle
1/19/17, 4:44 PM
#8

Jag tror definitivt inte att det är skadligt på något sätt när det bara är på kroppen dessutom, vare sig man är barn eller vuxen.

Så vitt jag vet tas det i huvudsak ändå bara upp av musklerna när det används på huden och ger avslappning på så vis.

Läste om någon som försökte få upp sina magnesiumnivåer enbart via huden, men inte fick någon förändring alls i sina värden…

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: