Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 927 ggr
[Annsofie28]1
1/12/17, 2:57 PM

Gammal ledbandsskada på fotleden

Hej jag har en gammal ledbandsskada på min högra fotled som inte vill bli bra. Har varit hos läkare och sjukgymnast men inge hjälper har en svullnad och har ont i foten. Nån som vet om man kan göra nåt en ledbandsskada om det går att fixa?

Annons:
Aleya
1/13/17, 12:37 AM
#1

Det är väl mest träning under kontrollerade former som gör så att musklerna blir mer stabila och håller saker på plats. Tycker dock att det är konstigt att inte en sjukgymnast kan ge dig bra råd. Kanske byta till en annan.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Annsofie28]1
1/13/17, 6:32 AM
#2

Jag har haft övningar. Men jag vill ju få bort svullnaden på foten

Aleya
1/13/17, 8:56 AM
#3

Men det är inte säkert att svullnaden går ner så lätt. Fortsätt med övningarna och försök ha benet i högläge om du sitter framför tv:n. Då kanske svullnaden avtar lite.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Annsofie28]1
1/13/17, 11:16 AM
#4

Foten vart så över 6 år den skadan övningar hjälper mig inge utan gör mer ont bara. Så högläge är nog inte aktuellt längre

nypisnina
1/15/17, 2:35 AM
#5

Vad har hänt med ledbandet? Uttöjt? Eller har det varit av? Hur länge har du haft sjukgymnastik?

[Annsofie28]1
1/15/17, 1:48 PM
#6

Läkaren sa att det var tradigt och skadat. Träna med övningar i sommras

Annons:
nypisnina
1/16/17, 2:39 AM
#7

Varför fortsatte du inte med sjukgymnastiken? Jag har fått sjukgymnastik flera gånger och tyvärr är det inget quickfix utan det kan ta lång tid innan man märker att den hjälper. (Mina knän som är kassa tog nog 4-5 månader innan jag märkte resultat från sjukgymnastiken) Om du har ont även när du inte tränar så hade jag kollat upp det hos läkaren igen.

Upp till toppen
Annons: