Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1554 ggr
Snuffles
2016-10-28 21:15

Sjuk av godis

Om man inte ätit godis på länge och sen äter det igen, är det vanligt att man blir sjuk då? För jag hade inte ätit godis på cirka ett halvår för att jag inte kände för det, och så åt jag det för några dagar sen och blev illamående, fick skakningar och hjärtklappningar. Trodde att det berodde på något annat men samma sak hände idag igen när jag åt godis. Det händer aldrig när jag äter kakor eller sånt.

Annons:
[tk1971]
2016-10-28 21:58
#1

Det kan inte vara pga sockret för det finns i kakorna också. Har du blivit dålig av godis förut?

Sindri
2016-10-28 22:19
#2

Det kan bero på att ofta finns mycket mer socker i godis än i kakor.
Det kan också bero på andra saker som finns i godis som t ex färgämnen.

Har du testat om reagerar likadant på läsk? Om du klarat dig utan godis ett halvt år känns det ju onödigt att börja äta det igen. Om du gärna vill så prova mörk choklad, typ 70%. Det är ju jättebra om du kan låta bli godis - finns inget bra med det.

[Devya]
2016-10-29 09:22
#3

Vanligt är det  väl knappast. Jag hade inte ätit godis, kakor, bakelser, glass eller dylikt på 10 månader och så började jag igen för någon vecka sedan och jag hade inga problem.

Men om du mår dåligt då du äter godis så skippa det. Svårare än så är det inte. :) Godis är ju inte precis hälsosamt så det är bara bra om man slutar äta sådant.

Om du verkligen vill äta godis se till att ha ätit ordentlig mat där innan isåfall och se om det fungerar.

Maria
2016-10-29 09:24
#4

Det enklast är väl att låta bli godiset om man märker att man reagerar så.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2016-10-29 16:07
#5

Nej det är inte vanligt. Och vad är "godis"? Finns ju tusentals sorter som innehåller olika saker.

Låter som det bara varit någon tillfällighet. Har svårt att tänka mig att man skulle reagera så på godis om man nu inte åt en massa.

Aleya
2016-10-29 16:46
#6

Ja jag har varit med om detta. Det är som att din kropp får chock av allt godis. Jag fick även ont i huvudet efter.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[rumelle]
2016-10-29 17:51
#7

Jag kan få hjärtklappning ibland när jag äter godis efter att inte ha ätit socker en längre tid.

ostrakyrkogatan
2016-12-27 14:13
#8

Jag blir likadan och det tog ett tag att lista ut att det handlade om godis! Jag ligger just nu efter en hemsk natt, värsta hittills. Jag kunde inte låta bli lite julgodis. Feber, diareer, kräkningar, uppkörd mage samt magplågor. Det har aldrig hänt tidigare att jag blivit så här sjuk så nu ska jag aldrig mer äta godis.

Maria
2016-12-27 17:25
#9

#8 Det låter som om du har åkt på magsjuka snarare än att det är julgodisets fel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[AnimeV4]
2016-12-28 02:44
#10

När jag var yngre kunde jag lätt sätta i mig en stor godispåse utan problem, men idag kan jag äta 1-3 normalstora godisbitar (plockgodis) och börja må illa. Det har hänt massor av gånger, så det beror absolut på godiset. Å andra sidan så är jag väldigt klen när det gäller socker..😃

Maria
2016-12-28 08:57
#11

Det är klart att man kan bli illamående om man äter godis och inte är van.

Men att få feber, och diarréer i samband lutar mer åt magsjuka som det finns gott om denna tid.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2016-12-28 10:51
#12

Ja feber, diarré och kräkningar tror jag inte för fem öre kom från godisätande.

Fransu
2016-12-28 12:06
#13

Håller med Maria och Hera. Låter som typisk vinterkräksjuka du åkt på med alla symptom du beskriver. I vilket fall som helst är det ju såklart sunt att undvika godis och annat onyttigt. Men tror inte du kan skylla din hemska natt på godiset faktiskt. Möjligtvis att godiset i sig var smittat med magsjukevirus. Det är fullt möjligt om det var plockgodis. Hoppas du mår bättre idag.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Upp till toppen
Annons: