Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 925 ggr
[Devya]
10/20/16, 7:03 AM

Spricka i foten?

Jag skadade min fot den 25 augusti. Jag råkade dra en tung soffa som kom med fart mot ovansidan av min fot. Det värkte jättemycket såklart och jag fick ett litet sår. Det jag märkte för ett par dagar sedan är att det gör fortfarande förskräckligt ont där, just där det lilla såret/ärret är. Min sambo skulle massera mina trötta fötter och jag skrek högt av smärta då han försiktigt masserade ovansidan av min fot.

Jag har ju  liksom inte tänkt på det här tidigare. Jag får ju lätt ont i den foten då jag har stått i längre perioder eller om jag ska balansera just på det benet. Jag hade bara fått för mig att min fot är trött och inget mer men nu börjar jag undra om det kan vara så att jag har fått en spricka där. Om det är så, vad kan man ens göra åt saken?

Annons:
DesK
10/20/16, 8:07 AM
#1

Det kan vara en spricka, i så fall kan man inte göra så mycket. Det läker ut, men kan ta tid. Om du har normal rörlighet mm, så är det nog lugnt, men om du har problem med rörligheten, bör du ta kontakt med vården.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Devya]
10/20/16, 6:22 PM
#2

#1 Fint om det läker av sig själv! Jag har nog normal rörlighet så det är inga problem. :)  Jag kan bara inte få fotmassage numera. :D

OlgaMaria
10/20/16, 6:32 PM
#3

När man skadat sig brukar det ju kunna ta flera månader innan man är helt bra… men det mesta läker av sig självt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Devya]
10/20/16, 7:25 PM
#4

#3 Det är bra att veta åtminstone. Jag vill inte springa till läkaren i onödan. Min sambo tyckte nämligen att jag borde åka och kolla upp det men jag hade ingen större lust att göra det. Så det är skönt att höra att sådant här läker av sig själv! :)

Upp till toppen
Annons: