Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 1936 ggr
[Nascartjejen]1
10/17/16, 5:31 PM

Mina händer blir röd vit fläckiga på ovansidan

Hej idag var jag till läkaren och kolla mina händer och proverna visa inte på nå reumatism eller nå sånt. Fick ta nya prover för olja vitaminer. Och får kallelse för utredning om det är nå nervrologiskt i händerna. Han trodde jag hade nå liknande Raynauds fenomen när jag sa att jag blir lätt kall om händerna. Men jag glömde fråga läkaren varför mina händer blir röd vit fläckiga på ovansidorna. Är det nån som vet nåt om sånt?

Annons:
Aleya
10/18/16, 9:33 PM
#1

Det brukar bli så när det är exempelvis kallt. Då blir mina händer så för man ser blodkärlen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Nascartjejen]1
10/19/16, 6:49 AM
#2

Okej. Vet du vad man kan göra för att hålla händerna varma inne om man har nå liknade Raynauds fenomen?

Aleya
10/19/16, 7:05 AM
#3

#2 det vet jag dock inte då jag själv inte har det. Jag tror ju dock inte att det är direkt farligt att ha så. Utan att det bara är så händerna ser ut.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Nascartjejen]1
10/19/16, 7:17 AM
#4

Okej tänkte mest på att hålla dom varma inne då dom blir jätte kalla. Det att dom blir fläckiga är inge som stör mig nåt utan att dom alltid blir kalla.

Maria
10/19/16, 8:16 AM
#5

Jag har också väldigt kalla händer och fötter och ibland blir de blåaktiga eller så blir något finger vitt.

Jag tycker det hjälper en del med handledsvärmare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Nascartjejen]1
10/19/16, 8:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Okej jag tänkte köpa garn och göra egna handledsvärmare med Quick knit som jag köpt på panduro den ser ut så här.

Annons:
[Nascartjejen]1
10/19/16, 8:07 PM
#7

Kan man köpa handledsvärmare eller som torgvantar att ha inne?

Maria
10/19/16, 10:24 PM
#8

Du kanske kan sticka några själv annars finns det att köpa men jag kommer inte på var just nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Nascartjejen]1
10/20/16, 6:47 AM
#9

Okej. Jag försökte göra egna men blev inge bra.

DesK
10/20/16, 9:04 AM
#10

Det finns många mönster på s k pulsvärmare, här hittade jag bl a en virkad variant 🙂

http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=3723&cid=12

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Nascartjejen]1
10/20/16, 9:36 AM
#11

Okej jag kan bara göra med Quick knit, kan inte virka på vanligt sätt,

Zadeira
10/22/16, 5:10 PM
#12

Jag har både torgvantar och handledsvärmare som jag har köpt på nätet eftersom jag får ont i händerna på höst/vinter pga kylan. Vet inte hur pass det hjälper om man har Raynauds.

[Nascartjejen]1
10/22/16, 5:28 PM
#13

Okej. Inte jag häller eftersom jag inte visste varför jag blev kall så lätt för ens läkaren förklara för mig i måndags . En jag känner sa till mig att man ska hålla händerna varma med vantar som inte tar in kyla och fukt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: