Annons:
Etiketthud
Läst 10417 ggr
SvenVonH
10/1/16, 2:41 PM

Utslag på benet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar aldrig vara orolig över utslag men nu börjar jag bli det. Fick utslaget för ett par, tre veckor sen. Det har aldrig kliar. Huden dör i mitten och nu har det börjat bli som röda prickar i det. Kommer röra mig mot läkaren men först vill jag veta om det är värt att gå dit eller om det kommer försvinna av sig själv.

Det jag tänkte förut kan vara annorlunda nu. Alla människor kan påverka.

Annons:
Maria
10/1/16, 3:10 PM
#1

Det kan vara värt att undersöka. 

Har du katter? Kan vara ringorm kanske…

Har du blivit biten av någon fästing tro? Det ser också nästan ut som de fläckar min man får ibland av psoriasisslag men som sagt så är det nog bra att göra ett besök på vårdcentralen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
10/1/16, 3:39 PM
#2

Precis som Maria skriver är det inte helt olikt psoriasis. Min pappa har svår psoriasis så jag har sett såna utslag i hela mitt liv. Det började med ett litet utslag på min pappa i hans tidiga vuxenår, när han var runt 20-års åldern. Men det kan ju vara så mycket annat. Bra att du planerar att kolla upp det med läkare.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Thiah]
10/1/16, 9:53 PM
#3

Jag lider själv av psoriasis och det ser verkligen ut som mina utslag.

Upp till toppen
Annons: