Annons:
Etikettläkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 714 ggr
Ary
9/11/16, 8:15 PM

Smärtstillande mediciner

Jag har kommit in i en period då min Naproxén och Panodil kombination inte räcker mot mitt ryggont, eller snarare inte täcker upp dygnet. Resultatet är att jag sover illa på natten eftersom jag har ont och inte kan ta fler tabletter utan att överdoser.

Ni andra som medicinerar mot smärta, har ni några förslag på vad jag kan be läkaren om, helst inte morfinpreparat, magen stannar. Det jag söker är något effektivt som kan täcka upp hela dygnet men ge så liten leverpåverkan som möjligt.

Annons:
Tjeja
9/11/16, 8:52 PM
#1

Fråga läkaren om hen tror det skulle fungera för dig med någon neuroleptika!? Kanske ifall tex Lyrica skulle kunna hjälpa ifall nu nerver ligger i kläm? Värt att fråga i alla fall!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Ary
9/11/16, 9:11 PM
#2

Nerver i kläm stämmer bra, ischias, gammalt diskbråck också. Visste inte att neuroleptika hjälpe engång… Ska kolla på det, tack

Maria
9/11/16, 9:18 PM
#3

Jag äter den gamla neuroleptikan Saroten varje kväll och jag tycker det hjälper en aning faktiskt.

Lyrica har jag testat men det var inget för mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ary
9/11/16, 9:31 PM
#4

Takc Maria, ska läsa på. Jag har dessutom viktpåverkan och Fluoxetin att ta hänsyn till..

OlgaMaria
9/12/16, 4:27 PM
#5

Osteopater är duktiga på sånt där!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: