Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 898 ggr
NjumNjum
2016-08-09 20:48

Knivhuggs-smärtor i ryggen! Hjälp!?

Hej Jag är en tjej på 21 år. Jag har ofta ångest på kvällarna. Inte på grund av psykisk ohälsa, men för att jag fruktar vad som kanske kommer hända på natten… Ibland på natten vaknar jag av att jag har ont. Smärtan kommer krypandes för att sen blomma ut som knivhugg i övre ryggen. Även magen. Jag kan varken stå, sitta eller ligga. Kan inte fly någonstans. Gör så fruktansvärt ont! Smärtan i ryggen sitter i och strålar ut i själva revbenen på baksidan. Jag kan andas normalt. MEN… Grejen är att smärtan börjar EXAKT kl 02:00 varje gång, och varar nästan EXAXT 7 timmar. SJU TIMMAR MED KNIVHUGG! Det har varit så här ca en gång i månaden i ungefär 5 månader. De första två gångera såg jag ett mönster i vad jag åt, så jag undvek att äta det. Den 3-4 gången misstänker jag att var det pga mycket och för fet mat nästan direkt innan jag la mig för att sova. Har även spytt två av gångerna. Mat som jag ätit för ca 8-10 timmar sedan var osmält… Den senaste gången fick jag bara lite ont i revbenen, och lite ont i magen, då jag bara ätit en gång den dagen. Äter inte mycket fett, så jag tror inte det är gallan… Men jag FATTAR INTE VARFÖR DET GÖR SÅ JÄVLA ONT, OCH ATT DET BÖRJAR SAMMA TID VARJE GÅNG?!? Vågar knappt äta någonting. Speciellt inte efter kl 17:00 - 18:00 Att kontakta vårdcentralen är på g… Någon som känner igen om det jag beskriver? Help…. :(

Annons:
[AnimeV4]
2016-08-09 20:50
#1

Ring genast 1177! Såhär ska du inte behöva ha det!

IaMiaMaria
2016-08-13 14:47
#2

Kan vara gallsten, iaf om du märker ett mönster att du får smärtan då du ätit mer fet mat. Bra att du ska kontakta VC och hoppas att du får hjälp där.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

[Lilyz]1
2016-08-13 18:13
#3

Det låter ju verkligen som gallsten men kontakta vården för utredning så snart som möjligt.

Halvdansken
2016-08-13 18:15
#4

Nåt med mensen?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[LoveUnite]1
2016-08-14 23:22
#5

Jag har haft gallsten besvär.

Dock började alltid min till höger vid buken men sedan strålar det ut i rygg som sjutton och man kan inte röra sig när smärtan verkligen har nått sin topp.

Allt gör ont.

Det är oftast men inte alltid fet mat som ställer till det. Kryddig mat, ägg, vissa grönsaker… är inte mkt som behövs för att trigga ett gallsten anfall för vissa.

Jag fick mina mest på natten, och ja de håller i flera timmar.

Ring vc, gå till läkare. Har du så mkt besvär lär du bli opererad.

Tyst
2016-08-15 13:47
#6

låter nästan som när jag hade njursten, det satt nog lite lägre än det du beskriver om jag förstår det rätt.

Dock kändes det ungefär som att jag skulle dö av smärtan och när jag väl lyckats skrika så en kompis kunde hjälpa mig upp i sittande ställning kaskadspydde jag floder innan jag blev förd till akuten av hotellets ägare som tillochmed fick bära mig till bilen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: