Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1486 ggr
[Belliszz]
7/26/16, 7:44 AM

Kaffe bra för magen?

Jag är gravid vecka 21 (20+0) och har haft problem med magen. Men då jag är gravid så vill inte hjälpa magen att komma igång. Men få vet jag om sen innan att kaffe har varit min mages "fiende" så tänkte testa kaffe och se om de kan få igång magen.

Men hur bra är kaffe igentligen för mig som gravid och människo kroppen? Nu tar jag dock en stor kopp kaffe på morgon och de bostar mig i 12 timmar typ. Så de blir jo bara 1 kopp men ja

Annons:
Mooniq
7/26/16, 8:20 AM
#1

en kopp kaffe är nog inga problem. Om du upplever att du är trög i magen kan du prova lite kokosfett - det smörjer systemet. Man kan köpa på hälsokosten smaklöst kallpressat koksfett och använda det som pålägg på smörgås, eller smälta en msk i kaffe/te, eller göra ischoklad med mörk choklad. Vid matlagning kan man tillsätta nån msk smaklöst kokosfett oxå.

om man gillar kokosfett med smak och doft är det jättegott att göra egen ischoklad.

100 gram mörk choklad

60 - 80 gram kokosfett,

smält försiktigt i mikron, häll sen i iskubsformen, och ställ i frysen ett par timmar. Knacka ut bitarna i en skål, förvara i kylen.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Belliszz]
7/26/16, 8:43 AM
#2

Jag har redan kokosfett/olja till allt haha

Mooniq
7/26/16, 8:58 AM
#3

Det e bra. Kokosfett är superbra till det mesta ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annielle
7/26/16, 9:03 AM
#4

Så vida du inte känner att du mår dåligt i övrigt av kaffet, till exempel blir stressad får hjärtklappning eller liknande så tror jag heller inte att en kopp kaffe är någon fara.

Valnötter är annars något som många inte känner till att det får fart på magen/motverkar förstoppning, testa att äta en liten näve om dagen så får du se! 🙂

Nyttigt dessutom!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[Belliszz]
7/26/16, 9:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Just nu kämpar jag med den äckliga kaffe smaken. Tänker INTE dricka kaffe sen. Idag fick jag bara i mig hälften av min kopp. Vilket innehöll.

2 mst mjölk ca. 2 sockerbitar. 3 tsk kokos fett (som har blivit olja) 

4 små koppar vatten till 2 msk kaffe. Annars får man "olje ringar" haha på kaffe och då är de starkt

OlgaMaria
7/26/16, 9:31 AM
#6

Drick ett stort glas apelsinjuice på morgonen och ta en sked psylliumfrön. Över huvud taget mycket vätska före frukost brukar hjälpa bra.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[Thiah]
7/26/16, 4:12 PM
#7

Mjölken var mitt problem. Kunde inte dricka ett glas mjölk utan att magen sade stopp i ett par dagar. Så pröva att sluta med mjölk. :)

[Belliszz]
7/26/16, 5:10 PM
#8

Jag har de problemet om jag dricker vanlig mjölk men drick lakotosfri. Och för utom i kaffet så är de sällan jag dricker mjölk

[Thiah]
7/26/16, 5:17 PM
#9

För mig fungerade ingen mjölk alls

[Belliszz]
7/26/16, 5:26 PM
#10

Okej. Så är de inte i mitt fall

Upp till toppen
Annons: