Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1123 ggr
Ary
7/21/16, 10:32 PM

Mygg

Nu beror det kanske på var man bor men…. Är det ovanligt lite mygg i år i snitt? Knappt sett en enda och bara ett fåtal bett själv. 🙂

Annons:
Scorpio97
7/21/16, 10:38 PM
#1

Här är det lika som vanligt, tyvärr. Har bett över hela kroppen och måste stänga runt tio-elva på kvällen för att det inte ska komma in en massa (vilket är väldigt jobbigt eftersom det blir så varmt inne).


//Jessie

Scorpio97
7/21/16, 10:42 PM
#2

Men det är ju roligt att höra att någon slipper dom i alla fall! :)


//Jessie

Ary
7/21/16, 11:03 PM
#3

Det kommer väl nu när jag har sagt att det inte var några. 😉

Honestyisdead
7/22/16, 12:58 AM
#4

#3 Inte helt omöjligt  ;)

OlgaMaria
7/22/16, 9:56 AM
#5

Generellt sett så var det nog väldigt mycket mer mygg för en månad sen. De brukar minska över sommaren. De blir väl uppätna kanske av fåglarna :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Ary
7/23/16, 10:55 PM
#6

Ja ät eller bli uppäten. 😃

Annons:
[Devya]
7/24/16, 7:05 PM
#7

Där jag bor nu så håller myggen på att äta upp mig levande.  Jag vet inte vad jag ska göra, håller på att bli helt tokig. Senaste jag räknade så hade jag 35 myggbett.

Jag har blivit konstant biten sedan juni och i början var det hemskt  för jag satt på golvet och försökte låta bli att klia alla tiotals bett som alla kliade samtidigt. Nu klarar jag av kliandet lite bättre men det är inte roligt att få en massa myggbett i ansiktet….

Jag äter en massa vitlök för att jag hörde att det skulle vara bra men det har inte fungerat. Jag har också en del "lemon plants" men läste att det bara håller bort hanarna och de biter ju inte. Har också en växt som äter mygg, flugor och fruktflugor men ännu en gång inte myggen som faktiskt biter (honorna). 

Jag sover nu under ett nät och det fungerar ganska bra men det betyder dock att jag sover i gästrummet och inte med min sambo vilket är lite trist.

Annielle
7/24/16, 9:23 PM
#8

Jag har tack och lov aldrig några mygg inomhus där jag bor (även fast det bara är några hundra meter till en skog) och brukar i princip aldrig få några myggbett här, men igår kväll när jag plockade blåbär lyckades jag få minst fem bett på benen varav ett var en riktig kliande bula, något sådant har aldrig hänt mig under alla år jag har bott här. Där emot får jag alltid hemska stora böldmyggbett när jag är i Västergötland, de håller i sig i ca en månad efteråt.😮

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Agafia
7/30/16, 11:41 AM
#9

Zylocaingel på myggbett hjälper mot klådan.

Åsa S
8/1/16, 10:36 PM
#10

Inga här i sverige men fick en hel del i grekland och de myggen får jag bölder av men min mans receptfria allergitabletter funkar bra för mig då blir de mera som normala myggbett + kliar mycket mindre

Upp till toppen
Annons: