Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1852 ggr
bellisan
7/14/16, 1:56 AM

Må sämre av levaxin?

Ja som rubriken lyder, kan man må sämre av att ta levaxin fast man har underproduktion av sköldkörtelhormon?

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

  • Paul Walker
Annons:
[AnimeV4]
7/14/16, 2:27 AM
#1

Kolla på FASS :)

AnneN
7/14/16, 3:22 AM
#2

Ja om du får fel dos kan du må sämre av det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jaguar_
7/22/16, 10:09 AM
#3

Yep för hög eller för låg dos ger symptom. Jag håller på att testa ut mitt just nu och fy f'a att ha för hög säger jag bara. Tro jag inte ens ha rätt dos nu för jag är ju inte helt topp precis…

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

OlgaMaria
7/22/16, 10:58 AM
#4

Hur mådde du utan? Värt att veta är att det är väldigt många olika funktioner i kroppen som ska fungera för att sköldkörtelhormon ska kunna användas rätt i kroppen, så det är inte alltid så enkelt att lösa problemet bara genom att tillföra mer levaxin.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Ladydragon
7/22/16, 12:38 PM
#5

ja det kan man…be att få ta nya blodprover för att se hur värdena ligger

Jaguar_
7/23/16, 10:27 AM
#6

Det kan också vara så att din kropp inte gillar något ämne i Levaxinet och du kan få ett annat piller istället som inte innehåller allt som levaxinet har men har allt du behöver i, plus om inte det fungerar så finns naturligt piller, men det tar tid att få det. Jag går på ett annat piller nu då jag fick en väldans massa huvudvärk av levaxin och om du får huvudvärk så ska du kontakta kirurgen och ta upp det!

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Annons:
Corgitok
7/23/16, 6:04 PM
#7

Min mamma tog det.  Det ända som hände var att hon gick upp i vikt, men det var för att läkarna sa fel på hur mycket hon kulle ta har jag för mig

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Jaguar_
7/24/16, 9:28 AM
#8

Om man har för lite levaxindos så går man upp då inte ämnesomsättningen fungerar i den takt den ska. Om för hög så går det åt andra hållet istället.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

[Melbun]
7/24/16, 12:33 PM
#9

Egentligen är levaxin skit. Fungerar sällan utan lio och många har ändå kvar alla symptom som de hade från början. Därför så många självmedicinerar med ndt.

AnneN
7/24/16, 1:19 PM
#10

#9 Vad är lio och ndt?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Melbun]
7/24/16, 1:23 PM
#11

#10 Lio är T3. NDT är sköldkörtelhormon från gris tex. Man får då med alla hormoner den gör.

AnneN
7/24/16, 1:25 PM
#12

#11 okej, tack för snabbt svar 🙂

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jaguar_
7/24/16, 3:00 PM
#13

NDT är det jag vill ha… Ska prata med min kirurg när hon ringer, men de är väldigt svårt att få detta tyvärr.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Annons:
[Melbun]
7/24/16, 3:52 PM
#14

#13 Bättre att höra av dig till läkemedelsverket och få på papper vilka läkare som skriver ut det. Din kirurg lär nästan garanterat säga nej, sen måste de söka licens för att skriva ut det med.

Jaguar_
7/24/16, 5:17 PM
#15

#14 Ja, det går ju hitta via nätet med plus studier som har gjorts. Men jag vill nog fråga min kirurg först eftersom om man vill ha NDT så får man ändå gå på Levaxin minst 1 år innan det godkänns. 🙂

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Upp till toppen
Annons: