Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1917 ggr
Valkyrija
2016-06-29 22:18

Massa problem - hjälp!

Hej på er!
Jag har ganska många problem och jag tänkte ta upp dessa här i hopp om att kanske få svar och tips på i alla fall några 😃

Okej, så vi börjar med det jag finner allra jobbigast. Min mage, den är ständigt utputande… Det är inte så att jag nödvändigtvis har ont som man kan ha när den är uppblåst men på morgonen när jag vaknar är den platt men så fort jag stoppar i mig något så putar den ut något fruktansvärt… Som sagt, det gör inte ont, men jag tycker att det är oerhört jobbigt. Dricker sällan mjölk och när jag väl dricker det dricker jag laktosfri så tror inte det handlar om laktos. Hjälp :(

Ett annat problem jag fått nu på senare är superproblem med mjäll! Hur mycket som helst! Kan tvätta håret men så fort håret torkar är det fullt igen och det spelar ingen roll hur ofta/sällan jag tvättar håret. Problemet uppstår ändå. Börjar bli riktigt jobbigt nu. Använder Barnängens schampoo och balsam med aloe vera & yoghurt. Vad är felet? Kan det ha att göra med kost osv också?

Min hy i ansiktet är otroligt dålig. Har inte jättemycket finnar men har alltid ca 4 stycken + mindre plitor och röda områden. Min ny är väldigt knottrig i pannan, vid kindbenen(typ precis vid öronen), på hakan och längs käklinjen. Varför är det så? :( 

Well, detta får räcka för nu, haha. Hoppas ni har lite idéer och tips i alla fall. Jag är väldigt intresserad utav tips på kost osv. Kramis  🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Annette
2016-06-29 22:25
#1

Äter du bröd?

Jag har slutat äta bröd eftersom min mage sväller av det och jag mår mycket bättre utan. Jag har fått för mig att det är jästen jag mår dåligt av.

[Indii]
2016-06-29 23:11
#2

Ang. magen så blir den ju plattare när tarmarna är mer eller mindre tomma, som efter en natts fasta. Inte så konstigt att magen blir större när du ätit.

Valkyrija
2016-06-29 23:26
#3

#1 Äter sällan bröd så det har inte endast med det att göra :(

#2 Jo det förstår jag ju men det är en superstor skillnad alltså från att jag vaknat till att jag ätit lite aprikoskräm till frukost liksom. Det handlar inte om att magen bara blir större när jag ätit för att tarmarna fylls utan jag ser gravid ut bara jag ätit lite grann.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Agafia
2016-06-30 13:12
#4

Pröva med att plocka bort mjölk ur din kost ,drick vatten eller havremjölk. Själv trodde jag att det var Laktos men det är mjölkproteinet jag inte klarar av.

[Devya]
2016-06-30 16:29
#5

Du kanske borde äta mera grönsaker och lite frukt? Det låter som om din kost inte är riktigt bra eftersom du har mjäll, dålig hy och uppblåst mage.

Sen igen, mjäll kan bero på svamp och då måste du skaffa ordentligt mjällshampo från apoteket.

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Mjall/

Agafia
2016-06-30 22:27
#6

Efter att ha funderat så undrar jag om du äter mycket socker ?

Annons:
Valkyrija
2016-06-30 23:25
#7

#4 & #6 - Ska kolla på det! :) Ja, jag äter faktiskt ganska mycket socker 😕

#5 - Tack så mycket! Är ganska dålig på att äta frukt och grönsaker… Ska försöka ändra på det. Tack för tipsen! 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Agafia
2016-07-01 01:50
#8

Socker gör att det lätt blir en svampinfektion i mag/tarmsystemet som heter Candida Albicans . Du kan även ha en svampinfektion i hårbotten det behöver inte vara mjäll. För att bli av med svampen i magen som lever av socker måste du " svälta " ut den . Alltså inget socker alls ! Googla på Candida och läs hur du kan göra .

[Devya]
2016-07-01 10:02
#9

#8 Det heter ju nog mjäll oberoende vad som har orsakat det. 

Däremot så skulle det kanske kunna vara torr hårbotten istället för mjäll. Det beror på hur det ser ut.

[Thiah]
2016-07-01 19:27
#10

Det finns ett vanligt mjällschampoo i affären som hjälper mot mjäll. Clearasil? Det hjälper iaf t.o.m mig med psoriasis så det slutar mjälla så mycket.

Maria
2016-07-01 19:48
#11

#10 Var det inte Clerasil som bytte namn till Head and Shoulders?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Thiah]
2016-07-01 21:06
#12

#11 just det! Det var det namnet jag sökte, tack.

Ria74
2016-07-04 14:48
#13

Angående hyn så kolla upp om det kan vara rosacea. Jag gick jämt med några finnar och knottror samt konstant röd hy och det var rosacea.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
[Thiah]
2016-07-04 16:27
#14

#13 bra tips! Det finns även en sorts utslag som liknar rosacea man kan få om man använder kortison. Glömt namnet nu men jag kan få det om jag slutar med mina (starka) kortisoner.

The_pearl
2016-07-06 12:45
#15

Tips mot hårbotten, är att inte använda mjällschampo då de ofta är boven till just mjäll. Rekomenderar balsammetoden istället! Tvätta hårbotten med ett tvättbalsam och använd sen ett mer vårdande balsam. Så återfuktar du hårbotten. Schampo och vissa balsam förstör ditt hår och hårbotten. Denna sida är jättebra att läsa på om BM! http://balsammetoden.info/ Jag använder tresemme vibrant naturals som tvättbalsam och sen fructis strength and shine. Prova mot din mage att ta proibs, finns på apoteket. Det låter som att det kan vara en anledning till dina magbesvär. Genom att sen äta genom tex foodmap så kan du lista ut vad som triggar igång din mage. Min mage fungerar enbart utan vitt mjöl o socker. Annars är jag körd. Så jag äter helt enkelt enligt lchf/lågkolhydratkost.

[Devya]
2016-07-06 12:47
#16

#15 Tror inte att det är vanligt att det orsakar mjäll men däremot torr hårbotten.

The_pearl
2016-07-06 12:53
#17

#16 Orsaken är det inte. Men det ger ofta mer av det. Det hjälper inte mot mjäll i varje fall. Min sambo är ett levande bevis på det. Och även andra. Jag har arbetat i hemtjänst o tipsat om vanligt schampo o i princip alla blev av med sitt mjäll. Ofta är det en annan orsak till mjället/den torra hårbotten.

[Devya]
2016-07-06 18:42
#18

#17 Det är dock isåfall inte frågan om mjäll mera utan torr hårbotten som jag har förstått det. :)

[loveisall]
2016-07-08 21:17
#19

Det kan också vara candida i tarmsystemet, Det kan ge alla möjliga symptom som du nämner att du har.  Det finns medicin mot det.  

Följande symtom är vanliga vid överväxt av jästsvampar i kroppen: 
Gaser och svullnad i buken i samband med måltid
Känsla av övermättnad
Infektioner och inflammationer
Ofta återkommande förkylningar
Allergier och/eller överkänslighet
Torra slemhinnor
Eksem
Fumlighet och koncentrationsproblem
Kronisk trötthet
Regelbunden huvudvärk
Störning av blodsockerhalten
Psykisk instabilitet
Menstruationsproblem/pms
Kalla händer och fötter
Hemorrojder
Underlivsbesvär/sveda, klåda, flytningar

http://ehdin.com/?navid=98&sub=10

Upp till toppen
Annons: