Annons:
Etiketthud
Läst 9473 ggr
smellcaramell
6/28/16, 6:40 PM

Vad har hänt?(bromsbett)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick ett bromsbett under midsommaraftonen som idag ser väldigt skumt ut, har blivit jätteröd i ett område ungefär som en enkrona runt bettet, såg inte att det var så igår och nu är det ju många dagar sedan jag fick sjäkva bettet. Någon som vet varför det kan se ut såhär? Är det farligt eller är det bara ett blåmärke typ? (försöker bifoga bild men det fungerar ju inte alltid från telefonen)

Annons:
Honestyisdead
6/28/16, 6:51 PM
#1

Ser ut som ett blåmärke man kan få när man kliar på bett.

smellcaramell
6/28/16, 8:14 PM
#2

#1 Det som är konstigt, jag kliar nästan aldrig på bett, de få gånger jag gör det är på natten och på bett som sitter vid fotleden. Detta bett sitter på smalbenet precis nedanför knäet och kliar inte alls.. Men håller med om att det ser ut som ett blåmärke, det är lite svullet men gör inte alls ont och kliar inte alls.

The_pearl
7/6/16, 12:58 PM
#3

Betten ser nog olika ut beroende på hur man reagerar på det. Jag får jättereaktioner på just bromsbett. Svullnad som ett halvt ägg och det sitter kvar läääänge. Bettet är alltid rött/blått/lila. Efteråt sjunker allt in, så det blir som en grop. Och mörknar. Det gör ont under hela tiden. När bettet sjunkit in ser det riktigt äckligt ut å jag brukar kalla det för en rutten grop. För det ser så ut 😁 Det lägger sig nog efter ett tag på dig. Känner du inte av det så är det nog rätt snabbt avverkat 😊

Upp till toppen
Annons: