Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 1260 ggr
PetQueen
6/19/16, 3:27 PM

Min mamma får ingen hjälp..

Vet inte om jag tagit detta i rätt kategori men… Min mamma har varit sjuk i ca 3 månader nu. Allting började med att hon hostade väldigt mycket, och långsamt övergick det till att hon tappade andan konstant (även utan att anstränga sig något) Hon flåsar så fort hon bara reser sig upp, kan inte böja sig för då tappar hon andan och klarar inte heller att gå fortare på något vis. Hon har feberfrossa varje natt, och kräks nu ofta för att hon tappar andan så mycket och hostar tills hon kräks upp "vatten". Jag klarar inte av att se henne må så här längre :( Hon som brukar vara så energisk av sig annars.. (Hon är ej överviktig ifall någon undrar). Nu har hon varit uppe hos vårdcentralen flera gånger, där de har tagit lungröntgen, allergitest, blodprover och ska nu även göra astmatest då de säger att hon har fått "stark allergi i lungorna". Men allergitesten visar på att hon ej har allergi? Och inhulatorn(stav) fungerar inte utan förvärrar hennes andning rejält. Hon har försökt allt möjligt för att få de att förstå hur jobbigt det är med detta, och hon har blivit extremt deprimerad och är rädd för att hon ska få en rejäl abdnings attack och inte kunna andas. Men vad som än händer så skickar de hem henne och får en ny tid efter ca 1 månaders lidande igen. Vad ska man göra om man inte får någon hjälp? Kan man gå upp till något sjukhus utan remiss? Behöver all hjälp vi kan få :/!? Tack för att ni läste

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

Annons:
Maria
6/19/16, 3:30 PM
#1

Jag gissar att man efter flera besök gjort en spirometri. Det är en undersökning på lungfunktionen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

PetQueen
6/19/16, 3:39 PM
#2

Jo hon ska göra detta på Tisdag för attse om hon har astma, men om testerna ej visar nåt så har vi ingen aning om vad vi ska göra.

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

Maria
6/19/16, 3:40 PM
#3

Även om din mamma hittills inte har blivit hjälp så har man ändå gjort en hel del som blodprover, lungröntgen, allergitest, astmatest så jag gissar att man provar sig fram till vad det kan bero på.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
6/19/16, 4:55 PM
#4

Är hon rökare? Tänker på KOL.

PetQueen
6/19/16, 6:31 PM
#5

#4 Hon har varit rökare i flera år förrut, men slutade för ungefär 10 år sedan. Kan det komma nu? #3 jo jag antar det.. Problemet är ju bara att hon måste vänta så länge på svar osv. Men vet ju samtidigt att många andra väntar på tider.

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

OlgaMaria
6/19/16, 7:44 PM
#6

Har hon testat allergimedicin?

Fy vad jobbigt för er.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
PetQueen
6/19/16, 8:42 PM
#7

#Ja, hon tar starka just nu men tycks tyvärr inte hjälpa så mycket :( Tack för allas svar :)

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

OlgaMaria
6/19/16, 9:01 PM
#8

Finns många olika slags infektioner man kan få i lungorna som inte nödvändigtvis behöver ge så starkt utslag på tester. Beror på vad det är och hur aggressivt det är samt testmetod så klart. Jag har haft väldigt mycket problem med mina lungor som kanske påminner om din mammas problem. Jag har hittat min räddning i Breathe Free-tabletter från Organic India. Var väldigt jobbigt att börja med dem dock för allt blev värre innan det blev bättre. Men så länge jag tar dem nu så är jag immun mot förkylningar och mina lungor mår finfint. Blir lite dyrt att ta dem jämt men jag tycker helt klart det är värt det. Tycker också hon skulle kunna dricka en pressad citron med vatten varje dag.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
6/19/16, 9:04 PM
#9

PS: mina besvär kommer tillbaka om jag slutar med dem, annars hade har ju kunnat sluta i och med att jag mår bra nu. Men så länge som besvären kommer tillbaka utan dem så lär jag väl fortsätta.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

PetQueen
6/20/16, 3:10 PM
#10

#8 Beklagar att du haft problem med lungorna :/ Hoppas du mår mycket bättre nu dock. Medicinen, finns den att köpa på apoteket? Eller heter butiken Organic India? Och hur ofta tar du den? :)

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

OlgaMaria
6/20/16, 3:24 PM
#11

Jag köper härifrån http://www.ayurvedabutiken.se/sv/ayurveda-orter/organic-india/breathe-free-eko-60kaps Och tar en tablett på morgonen och en på kvällen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: