Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 2017 ggr
sali
2016-06-17 06:01

Diarré :'(

Hej. Nu har jag mått skumt länge, har haft vattendiarré så många gånger om dagen att jag inte orkat räkna, det blir mer och mer varje dag. Det har hållt på i tre veckor nu. I söndags kväll kräktes jag blod, måndag morgon kaffeliknande äckelpäckel och min avföring såg svart ut, ringde vc som sa att det va normalt, kändes konstigt så gick in och såg vad ssk hade skrivit, hon skrev att avföring ok, kräkning ok ej ont i magen ej diarré, alltså tvärtemot vad jag sagt, min pappa bad mig ringa 1177 och be om ett andra utlåtande och då blev jag hänvisad direkt till akuten där dom bara konstaterade att mina prover va ok och att jag hade 38 i temp. Tisdag hade jag värre ont i magen ringde vc igen, akuten hade skickat remiss om att dom skulle ta prov på magsårsbakterier. Fick en jourtid till en läkare som va ganska otrevlig, kunde inte säga om det va gallan eller magsäcken så jag fick dricka det vidrigaste jag ska ha skådat, gaviscon blandat med xylocain genom det konstaterades att det är magsäcken som gör ont och jag skulle ta avföringsprover som jag kommer lämna in idag. Igår va diarren värre än någonsin och jag är frusen och trött och när jag skulle ta sista provet såg det ut som rött slem i, jag har inte så ont i magen längre men mår illa och börjar bli så satans trött på diarren efter så lång tid. Ingen annan i familjen har såhär och vi äter alltid tillsammans fast vi inte bor tillsammans så det lär inte vara smittsamt från mat. Någon som haft liknande och vad va det då ?! Hur lång tid tar avföringsprover att få svar på ?

Annons:
AnneN
2016-06-17 16:54
#1

Har inte haft själv men känner andra som haft liknande symtom, tex kräkas blod och blodig diarré och de har då haft blödande magsår!

Har de inte gått ner med kamera och kollat magsäcken?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

fossingen
2016-06-17 16:59
#2

#0 Vad ligger din sänka på? För de har de väl kollat?
Har du ont i magen, dunköm, trycköm specifikt nånstans?

 Har du inte fått omeprazol att prova? De borde väl ändå kolla magen


Maria
2016-06-17 17:51
#3

Det låter som om du borde få göra en gastroskopi.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

sali
2016-06-17 19:56
#4

Det va inget blod i avföringen enligt proverna ringde dom och sa så jag vet inte alls vad det röda slemmet va för nått… Jag är dunköm höger sida revben i höjd med magsäcken det kändes som tusen nålar innuti då men läkaren konstaterade magsäck fastän jag känner igen smärtan från fyra omgångar inflamerad gallblåsa dock har stenar aldrig påträffats även haft enligt röntgen en milt inflammerad bukspottkörtel tillsammans med det men aldrig haft vrålont så jag har tackat nej till morfin två av gångerna så jag är orolig att det är samma fast nu tycker jag att jag har ondare än dom gångerna. Min sänka ligger inom referenserna, faktist alla prov gjorde det, jag har haft pantoprazol i flera år, ungifär som omeprazol, men får ändå obehag och halsbränna om nätterna så nu har en extra tablett satts in till natten men det hjälper inte. Magen låter MASSOR min brors flickvän gick ut på trappen och sa att hon skulle se om det kom mer åska för det hållt på ett tag igår då fick jag skamset säga att det faktist va min mage ! Idag har dock diarren inte varit så farlig men ont och mår illa känner mig även hängig slö och otroligt lättirriterad :(

Ladydragon
2016-06-17 21:06
#5

kanske vore en idé att prova med till exempel Imodium tabletter som lugnar ner diarrérna om du inte redan gjort det

sali
2016-06-20 11:36
#6

Vet att man inte får diarré av det men dom hittade magsårsbakterier så nu blir det pencillin en vecka och troligen ännu mer diarré som dom inte kunde förklara men den är lugnare nu !

Annons:
OlgaMaria
2016-06-20 11:41
#7

Skönt att du fick svar och rätt behandling. Hoppas det blir bättre snart. Det kan vara bra att äta probiotika sen för att hjälpa tarmfloran att återhämta sig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

sali
2016-06-20 16:30
#8

Nu är diarren i full gång igen, helt genomskinlig vätska och det lilla som har någon form av fasthet är vitt…

fossingen
2016-06-20 22:15
#9

#8 Penicillin är allmänt känt för diarré dock. Slår ut nästan hela magen och ett  tag efter kuren (för de mesta). Vad fick du för sort och hur lång tid/dos?


sali
2016-06-21 07:14
#10

Minns inte vad det hette,dom fick hem det först på onsdag. Det var två olika sorter jag ska äta i en vecka.

Fransu
2016-06-21 14:14
#11

Har du provat probiotika? Exempelvis Lactiplus. Du kan ta upp till 8 kapslar om dagen under kortare tid. Tänkte nu när du äter antibiotika kanske goda bakterier kan hjälpa magen. Det gjorde det på mig när jag åt penicillin mot borrelia förra sommaren. Dom ska dock inte tas samtidigt som antibiotika, utan man ska låta det gå några timmar emellan. Hoppas du får ordning på din mage snart.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

sali
2016-06-21 14:35
#12

Jag äter någon kapsel tror den heter probi mage eller liknande.

Vixxen
2016-06-27 02:10
#13

Provat Lunelax?

Annons:
Upp till toppen
Annons: