Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 920 ggr
anwi
6/1/16, 4:06 PM

Candida någon?? hjälp!!!

Läst på om Candida o är nu orolig att jag lider utav det…har liksom beläggning på tungan o gjorde det så kallade spotttestet nu i eftermiddags..inte direkt på morgonen, o trots detta så sjönk saliven ner i princip direkt… Någon som kan hjälpa mig? Någon som vet något? Som själv har Candida?

Annons:
Maria
6/1/16, 4:17 PM
#1

Här kommer lite att läsa om svamp i munnen.

http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=2528

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[rumelle]
6/2/16, 5:47 PM
#2

Boka en tid hos din tandläkare. De kan se vad det är och skriva ut recept på munskölj om det är en svampinfektion du har.

Zepp
6/2/16, 7:56 PM
#3

Torsk är rätt vanligt och övergående!

Alla har vi Candida Albicans.. iomed att dessa är en del av vår flora och fauna!

Torsk däremot kan tyda på någon obalans.. tex för mycket godisätande.. eller en obalans av annan orsak.

Spotttestet är otillförlitligt!

De flesta friska som spottar i ett glas vatten på morgonen får grejer som sjunker ner.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Lovi$a
9/16/16, 7:54 AM
#4

Det där är ett gissel. Misstänker själv att jag lider av det men får ingen hjälp från min husläkare. För mig har det förmodligen satt sig på lungorna efter att jag blivit nedsövd. Känner för att ge upp när det enda jag får från vården är en till undersökning för astma när jag ber om ytterligare uppföljning trots att vi har konstaterat att det inte är astma jag har. Jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare.

OlgaMaria
9/16/16, 11:34 AM
#5

Sluta ät socker är en bra början. Socker leder till obalans både när det gäller svamp och bakterier i kroppen.

#4 Vad har du för bekymmer med lungorna? Kan rekommendera Breathe Free från Organic india. Väldigt effektiva för alla problem med lungorna. Köper dem från ayurvedabutiken.se. Ganska smart att ta dem åtminstone ett halvår för att verkligen ge lungorna chans att läka på riktigt. Själv har jag kommit fram till att jag behöver ha dem jämt på obestämd tid för mina bekymmer återkommer då jag slutar. De hjälper även mot mina allergiska besvär men har också haft så mycket bekymmer med förkylningssymptom som sätter sig på lungorna i evigheter.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Devya]
9/16/16, 5:58 PM
#6

Ingen fara om det är så. Gurgla munnen med Molkosan ett par gånger om dagen i någon vecka eller två så borde du ha blivit av med eländet. :)

Jag fick medicin för svamp i munnen men det fungerade ju inte alls. Det enda som fungerade var Molkosan och det kan du köpa vilken matbutik som helst.

Annons:
Upp till toppen
Annons: