Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 877 ggr
Liz85
2016-06-01 02:13

Saknad och minnen

Nu saknar jag en kompis att kunna ringa mitt i natten. Hade en väldigt god vän förut som var nattuggla 365 dagar om året typ så även om klockan var 03 på natten kunde man ringa honom. Faktum var att det inte var vanligt att jag fick ett sms runt 02-03 med frågan "Är du vaken?". Om jag hade tid och orkade så skickade jag ett sms tillbaka eller ringde upp honom själv för att sedan tjattra med honom om allt mellan himmel o jord i kanske en timme eller mer.

Minns en dag när jag kom hem från skolan för flera år sedan och fann min far mitt i ett telefonsamtal. Så fort han såg att jag kommit hem sa han typ "Det är Micke…" och räckte över telefonen till mig. Då hade de suttit ett bra tag och diskuterat bland annat matlagning och recept sinsemellan.

Han gick tyvärr bort för några år sedan men Gud vad skönt det hade varit att kunna slå en signal nu och prata av sig… För att inte tala om att kunna fortsätta dela musikaliska äventyr vilket vi oftast gjorde de gånger som vi träffades. 

Musik brukar funka men inte ens min favorits röst verkar ha en lugnande effekt så jag får nog sikta in mig på en annan taktik, typ sätta på en annan låt med henne och klättra upp i sängen med paddan för att antingen skriva lite om något helt annat eller sätta på en film.

Annons:
Tjeja
2016-06-01 02:30
#1

Kom nyss hem från jobbet o ströläser lite för att varva ner innan jag somnar. Är supertrött men vill bara skicka en liten hälsning att det finns i af en här ute som sett och "hört" ditt inlägg. Förstår dig massor. Har också haft perioder då jag behövt någon att bara prata med om allt och inget för att orka igenom natten. Nu måste jag tyvärr sova. Men vill i alla fall skicka en kram o säga att du inte är helt ensam i natten.! 💖 Det finns fler nattugglor. Och förhoppningsvis finns det någon mer där ute som har tid och ork att skriva lite med dig så här dags med! Kram kram

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: