Annons:
Etikettpsykisk-hälsa-ohälsa
Läst 861 ggr
Cajsa.L
2016-05-31 21:20

Lågt blodtryck?

Hej! Jag har alltid haft ett ganska lågt blodtryck (tror jag) och har ibland problem med att när jag ställer mig upp så blir jag ibland väldigt yr, det kan snurra och bli svart för ögonen. Nu så har jag varit förkyld och jag har blivit yr jätte ofta. varje gång jag ställer mig upp så behöver jag sätta mig ner igen för jag blir så snurrig. Ibland så kan jag stå upp och ändå helt plötsligt bli yr och behöva nästan sätta mig ner (det känns som att jag kan ramla annars). Vad tror ni det beror på? Jag har haft liknande problem när jag är sjuk men aldrig såhär mycket. Bara att gå några meter från datorn till sängen så kraschar jag i sängen och allt snurrar! Har någon en synpunkt eller något tipps?

Annons:
oddahviing
2016-05-31 21:33
#1

Äter du bra eller har det varit lite dåligt med det medan du varit sjuk? Skippar du måltider? Jag har själv haft problem med lågt blodtryck. Det har blivit bättre när jag förbättrat kosten. Det finns livsmedel som ökar blodtryck, t.ex. lakritsrot som jag åt ett tag.

'-Headlights on the highway-'

Maria
2016-05-31 22:07
#2

Du kanske har fått något virus på balansnerven i samband med din förkylning?

http://www.aftonbladet.se/halsa/article10311430.ab

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

IaMiaMaria
2016-06-01 13:35
#3

Dricker du ordentligt? Lågt blodtryck, förkylning och värme är som gjort för att få yrsel.

Det första jag tänker på är vätskebrist, drick gärna vätskeersättning så du får i dig salter också.

Hoppas det blir bättre snart.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

OlgaMaria
2016-06-02 09:28
#4

Att få i sig lite extra salter brukar hjälpa. Drick ett glas vatten med lite mineralsalt i. Även lakrits höjer blodtrycket. Om man vill undvika sockret kan man köpa rent lakritspulver och det finns även lakritste.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Cajsa.L
2016-06-02 19:56
#5

Tack till alla er som har svarat! Jag mår mycket bättre nu med blodtrycket (halsen gör fortfarande ont men te hjälper!)

Sisselie
2016-06-03 06:58
#6

#4 Vanligt natriumsalt borde väl vara bättre än mineralsalt, eftersom det är natrium som höjer blodtrycket.

Annons:
OlgaMaria
2016-06-03 09:05
#7

#6 Jo, det stämmer, men om man har lågt blodtryck pga att man förlorat en massa salter ur kroppen t ex vid sjukdom så behöver ofta även andra mineraler fyllas på, även om de inte hjälper för trycket. Men man kan ta vilket som.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: