Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 976 ggr
Bellacecilia
5/27/16, 2:29 PM

Ont i läppar och mun

Hej, behöver tips av er nu då jag sökt läkarvård 2 gånger utan hjälp. För 1 vecka sen vaknade jag med jätte svullna läppar och det brändes som in i helvete. Och massa små blåsor. Gick till närakuten och han sa att jag fått herpes för första gången. Fick alvedon utskrivet xylokain(stavning?). Köpte munsårs salvor med kortison o massa skit i. Vilket inte har hjälp och har bara gjort att jag fått ännu ondare. Sen efter några dagar försvann det på läpparna men hela min mun blev förstörd istället. Bränns i hela munnen, jätte ömt och rodnad och svullet och började blöda i munnen. Mina lymfkörtlar i halsen är också svullna så gick till läkaren IGEN fast en annan. Hon säger att det kan vara så att det inte var herpes utan en annan virus infektion man kan få i munnen. Och igår började det kännas lite bättre men idag är det katastrof igen. Både läppar och mun. Bränns som in i helvete och fick utskrivet andolex, vilket bara gör skiten värre. Har feber och känner mig jätte yr hela tiden och är helt slut som människa. Kan knappt äta eller dricka och nästan omöjligt att sova på nätterna. Har haft det såhär i en vecka nu och nu börjar det bara bli värre… Vad kan jag göra? Borde inte läkarna ta prover för att se vad det är så man kan få rätt behandling. Fick höra att dom kan inte göra annat än att lindra symptomen men inget av det jag provat so far funkar… Någon som haft liknande problem? ….

Annons:
Aleya
5/27/16, 2:48 PM
#1

Hade liknande problem då jag fick utbrott av herpes första gången. Och detta var i samband med förkylning. Så nu vet jag att så fort jag får munsår är det förkylning på g

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Bellacecilia
5/27/16, 3:13 PM
#2

Hur lång tid tog det för dig att bli frisk? Jag blir ju bara värre

[Lilyz]1
5/27/16, 4:13 PM
#3

Tyvärr är det inte mycket att göra när det handlar om virus, det måste läka ut av sig själv. Första gången man får herpes kan det hålla i sig 2-3 veckor…

Aleya
5/27/16, 8:52 PM
#4

1-2 veckor

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: