Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 953 ggr
ElisabethB
2016-05-22 15:57

Journalfråga (Mina vårdkontakter)

Är det någon som vet när man kan läsa sin journal på mina vårdkontakter om vårdgivaren finns i Värmland?
Är det någon skillnad om vårdgivaren är privat eller drivs av landstinget?

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
Zepp
2016-05-22 16:04
#1

Mm.. det är bara Stockholms läns landsting som man kan se ännu.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

LoAEmma
2016-05-22 16:14
#2

Nä det är många fler landsting nu, läste nyss på Mina vårdkontakter :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Zadeira
2016-05-22 16:15
#3

#1 Nej, det stämmer inte. Det är flertalet man kan se.

TS, så som jag förstått det så är inte journaler från psykiatrin tillgängliga på vårdguiden. Inte heller verkar alla vårdenheter anslutna eftersom jag för nån månad sen var hos privat hudklinik där journalen inte går att se i 1177.

Zepp
2016-05-22 16:25
#4

Var nytt för mig!

För närvarande visas information enbart för de invånare som har journal dokumenterad hos nedanstående vårdgivare:

Landstinget Sörmland
Landstinget i Blekinge län
Landstinget i Kalmar län 
Landstinget i Uppsala län
Norrbottens läns landsting
Region Halland 
Region Jönköpings län 
Region Kronoberg
Region Skåne
Region Örebro län                       
Region Östergötland  
Västerbottens läns landsting        
Västmanlands läns landsting

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Maria
2016-05-22 17:19
#5

Västra Götaland ska börja med detta från och med juni i år. Då kommer man se journaler från de stora sjukhusen men inte privata vårdcentraler.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ElisabethB
2016-05-22 17:23
#6

#5 Vad bra! Då kommer nog Värmland snart också.. 🙂

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
Maria
2016-05-22 17:24
#7

#6 Hos oss kommer man se journalanteckningar från och med juni 2016 och inte tidigare journaler som jag trodde från början.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ElisabethB
2016-05-22 17:40
#8

#7 Ok, då vet jag.. 🙂

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

ElisabethB
2016-05-22 17:42
#9

#7 Då kanske det är lättare att skicka ett brev till vårdcentralen och be de att skicka en utskrift med posten med tanke på att det är tidigare journalanteckningar jag vill ha ut..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Zadeira
2016-05-22 18:03
#10

#9 Det ska inte vara något problem 😃

Zepp
2016-05-22 18:43
#11

Beror nog på vilka journaler man har.. senast jag var på läkarbesök angående min mor så hade hennes läkare cirka en halv meter med journaler att läsa!

Hon är altså bipolär och åkt in och ut, sedan hon var 25.. nu är hon över 80!

Utiallafall.. tack vare denne läkaren så fick hon rätt diagnos och medicin.

Tänk att det finns sådana läkare?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Maria
2016-05-22 18:46
#12

#11 Man kan ju välja de perioder man är intresserad av om det handlar om metervis😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ElisabethB
2016-05-22 19:39
#13

#11 Jag tror inte det blivit metervis som de hunnit skriva om mig under de sex åren jag varit listad på den vårdcentralen.. Ja, det är verkligen tur att det finns sådana läkare!

#10 Skulle tro att det räcker med något i stil med:
Hej!
Jag skulle vilja ha ut min journal från Er. Har Ni möjlighet att skicka den med posten till mig?
Med Vänlig Hälsning
namn
personnummer

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
Zadeira
2016-05-22 20:12
#14

#13 Jag har faktiskt bara beställt journaler från 1177. Det går att göra även om journalerna inte finns synliga där. Jätte-enkelt!

Upp till toppen
Annons: