Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 993 ggr
Dexterr
2016-04-27 10:10

Blåsa i munnen

Jag får rätt ofta blåsor i munnen, bara en åt gången o hamnar alltid på så dumma ställen. Nu har jag fått det igen o jag kan knappt äta eller prata av smärtan. Ska det verkligen göra SÅ ont?! Hela vänster sida ömmar, känns som att det svullnat runt om. Kan inte dra käken mot höger sida för då tar det stopp. Har testat aftex men den fäster inte utan åker ner o bildar en hinna nedanför blåsan… (Tips hur den ska användas?!) Har använt en annan produkt men den är så dyr, 150kr för två behandlingar.. Nån mer som har haft ont av en enda blåsa?!

Annons:
Bill&Bull
2016-04-27 10:23
#1

Jag använde GUM som man gurglar runt i munnen och blåsorna försvann snabbt av det.

||My Love For Animals Is Immortal||

Ladydragon
2016-04-27 17:20
#2

det låter precis som Afte och tyvärr är det oerhört smärtsamt vid utbrott så kan jag inte ens borsta tänderna då jag svimmar av smärtan att bara få in tandborsten i munnen

har själv provat lite olika produkter mot Afte men nja tycker effekten är sisådär och det tar ändå tid innan det blir bra

viktigaste är att du åtminstone får i dig ordentligt med vätska gärna saft läsk eller liknande om du har svårt o få i dig mat och ät det du kan helt enkelt
och försök ha tålamod fast det är svårt

Jaguar_
2016-05-05 22:52
#3

Afte, vishyvatten (istället för vanligt vatten dock skölj med vanligt vatten innan vishyn så det kommer åt) och zendium tandkräm. 3 ggr/dag. Detta är en dunderkur som hjälper på mig och allt är borta inom 2 - 3 dagar.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

[Klave]
2016-05-06 04:16
#4

Skölj med hexodent, bakteriedödande och smärtstillande. Finns på apotek. Om du får blåsor i munnen ofta skulle jag rekommendera att kolla så du inte är gluten intolerant om du inte redan gjort det.

Upp till toppen
Annons: