Annons:
Etiketthud
Läst 1521 ggr
Anonym783
4/24/16, 9:44 PM

Rörliga klumpar?

Hejsan För några månader sedan kände jag en rörlig klump under huden i min haka. Berättade det för mamma o pappa och de sa att det antagligen var pågrund av min tandställning som ibland sticker in i huden lite grann. Nu nyss så kände jag en till, vid vänstra sidan av kroppen vid revbenen. Ska sägs till mamma imorgon men tills dess så undrar jag om ni vet vad det kan bero på? De syns inte men de känns om man känner efter och man kan flytta på dem. Jag vet inte om det gör någon skillnad men jag är ca 15 år och underviktig Tacksam för svar

Hakuna Matata.

Annons:
Sindri
4/24/16, 10:09 PM
#1

Det låter konstigt att en tandställning skall ge svullnad under hakan? Kan det vara lymfkörtlar?
Jag tycker du skall fråga en skolsköterska. Kan du inte samtidigt be om hjälp att få lite mer hull på kroppen om du är underviktig? Du är i en känslig ålder nu och det är viktigt för din utveckling, hormoner mm att du inte är underviktig och att du får i dig alla näringsämnen.

Anonym783
4/24/16, 10:31 PM
#2

#1 det är på hakan. Kan göra en snabb skiss imorgon o visa var Vet inte vad lymfkörtlar är Ja tänkte se om hon är där imorgon Jag har alltid varit underviktig, ända sedan jag blev av med 'bebishullet' eller vad man kallar det.

Hakuna Matata.

Anonym783
4/24/16, 10:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Knåpade ihop en bild på pages

Hakuna Matata.

Sindri
4/24/16, 11:07 PM
#4

Det där ser inte som hakan för mig, om jag inte gravt misstolkat din bild. Det ser mer ut som käkbenet. Precis bakom det sitter det lymfkörtlar som hjälper till vid immunförsvaret. När de blir svullna brukar det betyda att de jobbar och du har en infektion i kroppen.
Det vid revbenen behöver inte vara samma sak heller, tror inte det finns lymfkörtlar där.

Känner du av något annat som varm eller öm, huvudvärk, ledvärk eller annan  värk?

Tycker i alla fall du skall tala med skolsyster imorgon.  Det behöver inte alls vara något allvarligt. Det kan mycket väl bero på tandställningen.

OK -vad som är underviktig är ju lite olika. Alla mina barn har alltid varit supertunna, men friska och alerta. Men du kan ju fråga skolsyster om det i alla fall.

Anonym783
4/25/16, 6:33 AM
#5

#4 Nej, tycker inte jag känner av någon värk eller liknande Ja jag kan ju alltid prata med henne och fråga

Hakuna Matata.

Anonym783
4/25/16, 3:47 PM
#6

Jag pratade med henne idag efter skolan. Hon fick känna på dem och rådgav mig att kolla upp det, att det kunde vara inflammation.

Hakuna Matata.

Annons:
Sindri
4/28/16, 12:01 AM
#7

ok - vet du hur du gör det, eller får hjälp med det?

Anonym783
4/29/16, 6:08 AM
#8

#7 Jag åkte till doktorn igår med pappa, han (doktorn) sade att jag skulle ta blodprov Men det var ganska sent så jag ska komma tillbaka idag för blodprov

Hakuna Matata.

Anonym783
4/29/16, 4:29 PM
#9

Blodprover var helt normala

Hakuna Matata.

Maria
4/29/16, 4:35 PM
#10

Vad sa han/hon om "klumparna då?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anonym783
4/29/16, 5:43 PM
#11

#10. Att det kunde vara lymfkörtlar

Hakuna Matata.

Upp till toppen
Annons: