Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1135 ggr
Honestyisdead
4/22/16, 7:49 AM

Matförgiftning

Är på semester och åker hem imorgon. Har varit här i 2v utan att bli sjuk medans resesällskapet varit förgiftad två gånger.

Vaknade inatt vid 4 av kraftiga smärtor i buken och fick springa till dass. Nu är klockan 12.45 och huvudet dunkar, feber, kallsvettningar och det kommer bara it vatten trots att jag endast druckit några få klunkar vatten för att svälja koltabletter.

Har fått veta att man inte ska ta förstoppande tabletter eftersom man då stänger innte bakterierna som kroppen måste få ut. Men går det inte över till imorgon eftermiddag, om ca ett dygn har jag inget val.

Har ni några tips på vad som kan påskynda tillfriskning? Har som sagt redan tagit koltabletter.

Sån jäkla otur!

Annons:
Maria
4/22/16, 8:23 AM
#1

Jag vet inget bättre än vila, vätska och koltabletter.

Hoppas det ger med sig snabbt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
4/22/16, 9:20 AM
#2

Tack!

[tk1971]
4/22/16, 10:56 AM
#3

Det är bara att vänta ut det. Nåt som påskyndar det finns inte.

NatasjaHemby
4/22/16, 12:33 PM
#4

När jag blev matförgiftad var det enda jag fick behålla vätskeersättning (typ Resorb, går lika bra att göra själv med vatten, salt och socker). Av någon anledning stabiliserade det magen bättre än rent vatten.

SE*Simbelmynes

Honestyisdead
4/22/16, 12:41 PM
#5

Har precis börjat med små klunkar resorb.

Helt sjukt att kroppen kan göra av med så mycket vatten trots att jag bara fått i mig några klunkar vatten på 14h. Det tar liksom inte slut.

NatasjaHemby
4/22/16, 12:48 PM
#6

Usch ja, jag minns det alltför väl trots att det var snart två år sedan jag råkade ut för det.

Hoppas verkligen att du mår bättre till i morgon! 🌺

SE*Simbelmynes

Annons:
Honestyisdead
4/22/16, 1:05 PM
#7

Tack!

Maria
4/22/16, 1:08 PM
#8

Hur fort har det gått för de andra att tillfriskna? Det kanske kan vara en hållpunkt för dig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
4/22/16, 2:19 PM
#9

Det är min mor som varit sjuk två gånger. Va två dygn varade den då hon var så illa däran som jag är nu.

Maria
4/22/16, 8:46 PM
#10

Usch vilken otur ni har haft😕

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
4/23/16, 11:39 AM
#11

Usch, din stackare! Hoppas du mår mycket bättre idag.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Honestyisdead
4/23/16, 1:03 PM
#12

Flyger idag. Sista kaskadspyan kom innan jag lade mig igår. Mådde lite bättre efter det. Men har fått ta imodium några gånger idag. Så det tar slut andra hållet med. Vågade mig på en förpackning med ris och kyckling från knorr. Sådan man häller vatten i som blir som en soppa. Var gott att äta igen!

Maria
4/23/16, 1:04 PM
#13

#12 Det låter som om det börjar lugna ner sig så hoppas att hemresan går bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Honestyisdead
4/23/16, 1:10 PM
#14

Tack så mycket :)

Honestyisdead
4/24/16, 4:39 PM
#15

Klarade mig hem efter att ha tagit några immodium. Men efter jag sov några timmar var det dags igen. Än sålänge bara ett håll. Suck..

Maria
4/24/16, 5:07 PM
#16

#15 Usch vilken pärs. Du är alltså hemma nu?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
4/24/16, 5:16 PM
#17

Ja nu är jag hemma

Maria
4/24/16, 5:37 PM
#18

Välkommen hem🙂

Hoppas att du snart blir bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
4/24/16, 5:51 PM
#19

Tack :)

Ja hoppas det. Men det känns lättare att vara sjuk här. Här är det inte nya äventyr planerade var dag eller långa flyg. Dessutom läkare som förstår en 😂

Maria
4/24/16, 5:53 PM
#20

Ja herregud. Det är en plåga att inte vara hemma när man är magsjuk. Speciellt magsjuka då man mår som bäst på sin egen toalett😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Honestyisdead
4/24/16, 5:55 PM
#21

Precis 😎

Upp till toppen
Annons: