Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 2300 ggr
paperball
2016-02-07 15:54

Axeln och armen hänger!

Vaknade med dimsyn på ena ögat imorse samt hängande ögonlock på samma sida. Väldigt trött i kroppen och det känns konstigt i armarna. Nu när jag har varit uppe ett tag så skakar/darrar jag lite när jag går. Såg mig i spegeln nyss och hela axeln och armen hänger på ena sidan (inte samma som synen är skum på). Vad sjutton kan det vara? Det är ca dm i höjdskillnad

Annons:
Fridaaaa
2016-02-07 15:57
#1

Vill inte skrämma upp dig men låter lite som en stroke eller propp!
Ring till sjukhuset direkt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2016-02-07 15:57
#2

Ring sjukvårdsupplysningen.

Det låter som något neurologiskt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annielle
2016-02-07 17:41
#3

Ja, ring sjukvården med det samma om du inte redan har gjort det!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Maria
2016-02-10 17:54
#4

Hur har det gått?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annielle
2016-02-14 21:15
#5

Undrar också, hoppas verkligen inte att du har fått en stroke!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

paperball
2016-02-15 11:23
#6

Kom precis från läkaren då det hände flera gånger efter varandra. Läkarna visste inte vad det berodde på, men sa att jag har ett "fullfjädrat utmattningstillstånd" så det är väl kroppen som  skriker nej och vill att jag ska ta det lugnare.  Kan även ha varit TIA, så jag har fått blodförtunnande på sjukhuset.

Annons:
Annielle
2016-02-15 20:17
#7

Vad bra att det inte var en stroke i alla fall (har en ung vän som fått det och men för livet)

Stress och utmattning är ju heller inget att leka med, hoppas att du kan ta det på största allvar och ta hand om dig nu.

*Kram*

Var dig själv, det finns redan så många andra.

paperball
2016-02-16 00:11
#8

Ska göra mitt allra bästa! Kram

Annielle
2016-02-16 08:59
#9

Det största felet man brukar göra är att man vill bli frisk för snabbt (inte så konstigt så klart) men det är ju just det som ofta gör en sjuk längre eller förvärrar det hela yttrerligare eftersom man anstränger sig för mycket vilket man ju inte klarar av i utmattningsläge.

Hoppas att du kan få bra stöd och hjälp.

Till exempel genom att lära dig mindfulness.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: