Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 1688 ggr
[Nirvana-music]
2016-02-04 14:11

Käkar som fastnar

Flera gånger i veckan, nästan varje dag när jag äter så brukar det bli något fel med mina käkar, det känns som att de går ur led eller fastnar, det kan även knarra till ordentlig. Då kan jag inte öppna upp munnen helt och hållet, vilket resulterar i att jag får trycka in maten i munnen, vilket är jätte jobbigt. Vad kan det bero på?

Annons:
Zadeira
2016-02-06 21:36
#1

Det kan vara precis som du säger, att käken hoppar ur led. Det brukar vara bäst att gå till en tandläkare som kan hjälpa dig. Man kan tex vara överrörlig i käkleden eller så är det så att man biter lite ojämnt som kan bidra till käkproblem.

Lizelda
2016-02-06 21:38
#2

Vad gör de åt något sånt då?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Zadeira
2016-02-06 21:40
Sagolikt
2016-02-11 14:22
#4

Det hade jag också problem med förut. Det kan tydligen vara så att man vid stress utan att märka det spänner käkarna, vilket sedan får effekter som att de låser sig, hoppar ur led och annat knas. Jag var hos en kiropraktor (det var liksom inte bara käkarna som låste sig…) och han visade hur jag skulle träna käkarna genom att hålla emot på utsidan kinden och trycka käken emot (i sidled). Det blev mycket bättre av det. Dessutom får man lära sig att påminna sig om att slappna av i käkarna och inte bita ihop omedvetet.

Upp till toppen
Annons: