Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 3609 ggr
Lia
10/13/15, 6:10 PM

Grumlig urin

Nu har jag haft grumlig urin i jag vet inte hur många månader. Det går över i perioder, och kommer tillbaka igen. Ibland är det grumlig, ibland inte. Jag har alltid ljusgul urin, i en nästan grön nyans eller vad man ska säga… Jag hade urinvägsinfektion för ett tag sen men det gick över av sig själv. Är grumlig urin alltid UVI, eller kan det bero på andra saker?

Annons:
Lia
10/13/15, 6:14 PM
#1

Just ja, förut har de konstaterat äggviteämnen i min urin, blod också ibland. Om det gör någon skillnad.

Aleya
10/13/15, 6:43 PM
#2

Du kan ha fått i dig för lite vätska. Men jag skulle nog be dom kolla varför du har äggviteämnen och blod om du har det fast du inte har uvi.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lia
10/13/15, 6:53 PM
#3

#2 Jag dricker alltid jättemycket eftersom jag äter litium :-) så det är inte det. Men jag kan ju ha drabbats att uvi igen såklart.

[Ruffsetuss]
10/13/15, 7:25 PM
#4

Urinvägsinfektion som gick över av sig själv ? Vem ställde diagnosen att det verkligen var en UVI ? Om man har det bör man äta Antibiotika om man har otur kan den orsaka njurbäckeninflammation utan en kur . Kanske dags för ett besök hos V.C ? 😉

Lia
10/13/15, 7:29 PM
#5

Nej, jag fick ingen diagnos senast, kände bara igen de väldigt tydliga symtomen. Det gick i alla fall över. I morgon ska jag till gyn, så då får jag prata med honom om det :-)

[Ruffsetuss]
10/13/15, 7:32 PM
#6

Gör det , för en UVI går inte över av sig själv . Däremot kan grumligheten bero på salter och andra avfällingar ifrån urinvägarna 😊

Annons:
Lia
10/13/15, 7:40 PM
#7

#6 Enligt 1177 går det oftast över av sig själv. http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Urinvagsinfektion/ (rubriken söka vård).

Mia-45
10/13/15, 7:51 PM
#8

UVI kan gå över av sej självt. Inte alltid man behöver antibiotika.

[Ruffsetuss]
10/13/15, 7:53 PM
#9

En Blåskatarr kan det möjligen gå över av sig själv , har aldrig hört talas om att en UVI går över av sig själv under mina 23 år som Uska inom akutsjukvård . Men som sagt jag kan ju ha fel 😉

Mia-45
10/13/15, 7:56 PM
#10

Så länge som bakterierna håller sej urinröret och blåsan kan det gå över av sej självt. 
Det beror ju på hur långt UVI:n gått. Har det gått så långt som till njurbäckeninflammation behövs antibiotika.

Lia
10/13/15, 8:07 PM
#11

Som sagt beror det på om det är blåskatarr eller njurbäckeninflammation :-)

Fransu
10/13/15, 8:37 PM
#12

Jag hade grumlig urin en gång (det visade sig vara uvi) och sökte information om det. Har för mig att det även kunde bero på flytningar som hamnat i kisset. Tänkte på om det händer då och då.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: