Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 751 ggr
Rainee
10/9/15, 1:32 PM

Spänningshuvudvärk och annat, hjälp!!!

Hej! Nu är det så att jag har haft spänningshuvudvärk i ca en vecka och det är verkligen jättejobbigt. Har aldrig haft såhär förut och det vägrar att släppa.. Har testat att ta Alvedon och Ipren för att lindra tillfälligt men det hjälper inte. Det trycker på huvudet samt tinningarna där det är mest fokuserat. Det brukar göra minst ont på morgonen och stiger i takt med att dagen passerar. Sedan vaknade jag idag också av att det stramade och gjorde lite ont på ena sidan av halsen. 

Jag vet inte om det här har med saken att göra men jag bytte även preventivmedel från p-plåster till p-piller i torsdags och huvudvärken kom typ 2 dagar efter samt att jag vaknade upp på natten på torsdagen och mådde illa och spydde. Jag är riktigt osäker på om det är pga jag bytt till p-piller eller något annat, men känns för mycket för en slump för att det inte skulle vara det nästan. Det kan vara att kroppen reagerar  på hormonbyte men då vet jag inte om jag ska fortsätta med p-piller eller byta tillbaka för att se om det försvinner. 

Någon som har haft liknande eller har något råd? Tack snälla för alla svar på förhand! Kan tillägga att jag har pratat med 1177 och min barnmorska, ingen vet om det är pga p-piller eller något annat. De tycker det låter konstigt men att jag ska avvakta. Jag blir galen snart om jag inte får bort denna jädrans huvudvärk..

Annons:
[LoveUnite]1
10/9/15, 1:34 PM
#1

spänningshuvudvärk…

Spänner du dig med käkarna när du sover, gnisslar du med tänderna?

Rainee
10/9/15, 1:41 PM
#2

#1 Nej, gnisslar inte tänder, spänner mig gör jag säkert lite ibland men det har jag gjort en väldigt lång tid så jag tror inte att det är pga det faktiskt..

[LoveUnite]1
10/9/15, 1:44 PM
#3

Jag är inte riktigt kunnig om hur hormoner å sådant kan ge en spänningshuvudvärk men jag spänner käkarna o gnisslar i stort sätt varje natt eller varje gång jag ska sova oavsett när på dagen/kvällen/natten.

Inte alltid jag har huvudvärk eller ont i käkarna/tänderna pga det, men ibland får jag det och är ett hlvte!

Nu har jag varit duktig med bettskenan så det har hjålpt. Jag kan sova utan och inte få värk på veckor eller någon månad men sedan en dag kan det komma.

Rainee
10/9/15, 1:46 PM
#4

#3 Okej, låter väldigt jobbigt.. Men jag har aldrig fått ont såhär förut, får nästan aldrig huvudvärk, endast om jag är jätteförkyld och har feber. Dessutom är det inte så mycket att det gör ont, det trycker på tinningarna och det är jättejobbigt och uttröttande..

[LoveUnite]1
10/9/15, 1:55 PM
#5

okej.. ne då vet jag inte…

Kan bara säga vatten, vila och vc nästa.

Rainee
10/9/15, 2:03 PM
#6

#5 Okej, men tack ändå! Verkar som Iprenen lyckats tagit liiite effekt nu i alla fall, nu är det mest på halsen som det ömmar :(

Annons:
[LoveUnite]1
10/9/15, 2:16 PM
#7

Jag hoppas det blir bättre! Kanske någon infektion du har fått eller om du spänt halsen lite så det spänner där.

Förhoppningsvis kickar tabletterna in så du slipper den värsta värken och det blir bättre sedan.

För när man har ont spänner man sig ännu mer och det blir bara värre =(

Rainee
10/9/15, 3:07 PM
#8

#7 Tack! Ja jag försöker att slappna av så mycket jag kan, men det är svårt utomhus nu när det är kallt att inte spänna sig när man fryser :(

laloli
10/9/15, 3:37 PM
#9

Är det spänningshuvudvärk så kan eventuellt sjukgymnast hjälpa till. Jag får värk som kommer från nacke och axlar pga att jag spänner mej och inte kan slappna av. Så fort jag känner av smärtan gör jag mina övningar jag fått av s-gym och de hjälper. Brukar även smörja in tinningar, nacke och axlar med magnesiumolja när det sätter igång att göra ont.

Rainee
10/9/15, 5:03 PM
#10

#9 Alltså det känns som spänningshuvudvärk men jag är inte speciellt spänd någonstans vad jag kan känna, så jag tror faktiskt inte att det är pga det.

Maria
10/9/15, 5:18 PM
#11

Jag har läst din andra tråd och det kan mycket väl vara en biverkning i början på grund av att du bytt p-medel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Rainee
10/9/15, 5:44 PM
#12

#11 Ja, det är det jag tänker men vet inte riktigt hur jag ska göra då..

Maria
10/9/15, 5:46 PM
#13

Du får kanske avvakta och se om det blir bättre annars får du väl söka vård igen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Rainee
10/9/15, 5:48 PM
#14

#13 Ja, skulle gå tillbaka till um på onsdag och säga om det blivit bättre eller ej..

Maria
10/9/15, 5:54 PM
#15

Ta upp det då men UM.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Rainee
10/9/15, 6:45 PM
#16

#15 Får väl göra så :/

Rainee
10/12/15, 5:54 PM
#17

Det har minskat nu sen i lördags men känner av lite kvar ändå, särskilt vid tinningar och panna.. suck, håller tummar för att resten ska försvinna!

Upp till toppen
Annons: