Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 1030 ggr
[Sabina]
2015-10-04 16:47

Nackspärr :(

Jag har legat jättetokigt i natt, somnade i sängen uppallad på fyra kuddar och vaknade imorse med nackspärr.

Nu har jag försökt stilla smärtan och stelheten med värme och min TENS-apparat men det fungerar inte.

Känner att jag börjar få migrän också 😕…

Finns det något mer jag kan göra för att slippa nackspärren?
Jag har tagit smärtstillande för migränet och hoppas jag kan mota både migrän och smärtan med de tabletterna.

Annons:
[Ruffsetuss]
2015-10-04 16:52
#1

Alvedon är muskelavslappnande Max 2 åt gången , håll nacken varm försök massera försiktigt så blodcirkulationen blir bättre , drick vatten

[Jens]
2015-10-04 16:54
#2

Kanske detta kan vara till hjälp

[Sabina]
2015-10-04 17:14
#3

Tack båda för svar.
#1 Okej, då ska jag komplettera migräntabletterna med alvedon också. 
Jag brukar göra det även när jag har jätteont i rygg och ben, så det är en bra kombo som fungerar för mig 🙂
Tack även för de andra förslagen

#2 Tack för youtubeklippet, just nu har jag dock för ont för att få det att fungera men senare är det nog en bra övning 🙂

Maria
2015-10-04 17:22
#4

#1 Paracetamol är väl inte muskelavslappnande?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Ruffsetuss]
2015-10-04 17:24
#5

Jag fick iallafall det rådet av min Läkare för flera år sedan o det fungerar riktigt bra för mig med Alvedon

Maria
2015-10-04 17:27
#6

Det är klart att den kan fungera bra med Alvedon jag bara undrade om just den muskelavslappnande effekten för jag har aldrig hört det innan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Ruffsetuss]
2015-10-04 17:30
#7

Det kan ju vara så att smärtlindringen gör att man inte spänner sig lika mycket som när man har ont ? Bara min lilla teori 😊

Maria
2015-10-04 17:31
#8

Så kan det säkert vara.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: