Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 1961 ggr
Honestyisdead
8/3/15, 2:31 PM

Vrickning

Jag har vrickat båda anklarna. Ena röntgades och inget var brutet. Gjorde det bara ont i ena ankeln då. Idag kan jag i stort sett inte gå och dom är svullna och den ena blå. Hur länge brukar man ha ont efter man vrickat något?  Har kryckor men jag kan ju inte gå med dom heller. Ganska jobbigt att gå på toaletten ;)

Även med fötterna i högläge värker det nästan upp till knäna.

Annons:
Sindri
8/3/15, 2:38 PM
#1

Åh, hjälp, båda två, vilken otur! Jag vrickade mig för länge sedan. Det tog nästan en vecka.
Lite sent nu, men kyla ner snabbt är det bästa sättet att slippa svullnad.
När jag opererade en fot för några år sedan använde jag en sån där vinkylare som man lägger i frysen och kylde ner foten med.

Maria
8/3/15, 2:57 PM
#2

Min son vrickade foten ordentligt en gång men det var ju bara ena foten. Han röntgades också och lindades och skulle hålla foten i högläge och avlasta med kryckor.

Den var blå och jämntjock som en falukorv och det tog några veckor innan den blev ok.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
8/3/15, 3:10 PM
#3

NÅGRA VECKOR?  Hoppas verkligen inte det tar så lång tid för mig. Blir toanödig hela tiden nu när jag vet hur ont det gör att ta sig till toan. Min ena ankel och fot ser också ut som en falukorv haha :) Säkert den andra också om jag hade haft mitt normalstora ben att jämföra med.

Maria
8/3/15, 3:13 PM
#4

Tala om otur att vricka båda ankarna….

Han blev ju långsamt bättre och bättre varje dag så att säga men det var drygt innan det var helt bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
8/3/15, 3:20 PM
#5

#4 Okey. Jobbigt när man bor ensam också. Tur mamma var snäll och köpte hel och halvfabrikat så jag slipper stappla runt i köket. Värker så hemskt efter var gång jag rört mig.

Tack för era svar :)

Maria
8/3/15, 3:22 PM
#6

#5 Ja fy attan. När sonen skadade sig så bodde han ju hemma och blev ompysslad av mamma😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Honestyisdead
8/3/15, 3:28 PM
#7

÷

#6 Så mysigt :)

Sindri
8/3/15, 3:37 PM
#8

Även om det inte är nyvrickat kan du tjäna på att kyla ner svullnaden. Kylklampar i handduk, istärningar i påse, whatever…..

Honestyisdead
8/3/15, 3:46 PM
#9

#8 Tack för tipset!

Lia
8/21/15, 11:17 AM
#10

Kanske lite sent nu, hoppas du är bättre! Men när jag vrickar "lite lätt" brukar det ta några veckor. Senast vrickade jag ordentligt och kunde inte gå ordentligt på 3 månader, och var inte helt återställd på ett år. Jag gick snett på en 2 cm-kant med vinterkängor, och när ambulansen kom undrade de hur det ens var möjligt med så stabila skor. Men mina fötter är ju hur sladdriga som helst. :P

TjockaBerta
8/21/15, 12:17 PM
#11

#10 Så har det varit för mig också de gånger jag trampat snett. Det gäller att sköta träningen ordentligt så går det lite fortare.

>>>Malum domesticum<<<

Honestyisdead
8/21/15, 12:22 PM
#12

Det är bättre men inte bra. Ena ankeln är fortfarande lite svullen och jag märker att jag går fel med andra foten för att undvika smärtan. Försöker tänka på att inte göra det men det är svårt.

Upp till toppen
Annons: