Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 1301 ggr
[LoveUnite]1
2015-07-29 18:03

Familjen på min sida

Nu äntligen verkar alla förstå i familjen att jag faktiskt har problem med värk.

Min rygg är juh fortfarande under utredning men jag har konstant värk, inne på 7 månader och lika länge för mina fötter som läkaren satte diagnosen hälsporre för med inflammation.

2(3) läkare har påpekat till mig att jag borde byta yrke eftersom min rygg är svag och jag har problem med fötterna, att jag är ung (29) och har tid kvar för att utbilda mig till något annat och förhoppningsvis hitta något annat jobb.

Denna veckan så har jag ändå kollat på utbildningar till undersköterska men jag är så tveksam, pratade med mamma och hon tyckte inte jag skulle göra det eftersom kroppen inte klarar av det.

Jag skulle aldrig kunna jobba heltid om äns halvtid inom äldreomsorgen och lär juh då bli sjukpensionär med sönder kropp innan jag är 40 så som jag har det nu.

Känns skönt att ha dem på min sida, men samtidigt… vad ska jag göra.
Förmodligen inte ett så pass fysiskt jobb som det är inom äldreomsorgen.

Jag har totalt 3 arbetspass kvar sedan är mitt sommar vikariat slut.
Men jag kommer ju ta vikariat och lite jobb om jag får om jag inte har något annat. Är skönt med lite pengar ibland, man har ju trots allt räkningar att betala och vill gärna leva lite.

Annons:
Maria
2015-07-29 18:20
#1

Det måste väl finnas andra jobb att utbilda sig till än just undersköterska😉 Läkarsekreterare t.ex om det nu är vården du vill jobba i.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[LoveUnite]1
2015-07-29 18:28
#2

Jo, jag har kollat lite på sådana utbildningar, finns på distans men de jag har kollat måste man gå på obligatoriska träffar och det är allt för långt ifrån.

Upp till toppen
Annons: