Annons:
Etiketthud
Läst 7414 ggr
strobii
2015-07-21 00:56

lossar skinn under fötterna

om det är någon som har fotfobi behöver ni inte läsa, för ja det låter lite äckligt haha. 

upptäckte för några dagar sen att jag lossar jättemycket skinn under tårna och på hälarna :o det är inget som gör ont eller kliar. och jag lossar inget skinn Mellan tårna vilket jag hört att man brukar göra om man har fotsvamp. 
Så vad kan det vara? Är det någon mer som haft så?

Annons:
[[Boris Sager]]
2015-07-21 01:08
#1

"Jättemycket" kan vara väldigt " jättemycket olika". Om du inte har ngn rodnad eller fukt utan enbart hud, som lossnar låter det inte som svamp. Hur länge har du märkt det? Hudceller byter man ju kontinuerligt, ssk på ytor, där huden slits.

strobii
2015-07-21 01:19
#2

ja det förstås, men det är som sagt under nästan varenda tå och en bit nedanför, och lite mindre på hälarna. Och försöker man dra bort det blir det bara större flikar. Jätteäckligt >< 
Nej jag ser ingen rodnad eller någonting. 
Upptäckte det för 3 dagar sen ungefär. 
Ja jag tänkte också att det kanske var något sånt, att jag bara byter ut lite skinn haha. Men har inte varit med om att det varit så mycket tidigare, men då är det kanske normalt ändå =)

funderar mest på över om man ska göra något, typ smörja in lite extra eller så, eller om det är bättre att typ torka ut det..

IceTee
2015-07-21 01:29
#3

Har du testat att smörja in fötterna?

Medarbetare på Skor iFokus

strobii
2015-07-21 01:41
#4

nej jag var osäker på ifall det skulle kunna göra nånting värre, eftersom jag inte visste vad det berodde på :o 
men om det nu bara är något så normalt som att jag byter ut lite slitet skinn så borde det ju inte göra det värre :)

IceTee
2015-07-21 02:14
#5

är det rött och fuktigt? Annars- smörj på. Dina fötter är nog bara torra i så fall

Medarbetare på Skor iFokus

Honestyisdead
2015-07-22 13:20
#6

Badar du mycket?

Annons:
strobii
2015-08-04 15:33
#7

#6 nope jag badar aldrig

Upp till toppen
Annons: