Annons:
Etikettvikt
Läst 2078 ggr
Emeliejosefinaa
2015-06-27 17:27

biovita green coffee

Hej! 
var lite osäker på vilken kategori jag skulle kategorisera mitt inlägg i. 

Men, har två frågor till de som har erfarenheter av biovita green coffee.
 Funkar de tillsammans med p-piller?
Ska man ta de tillsammans med mat eller kan man ta de på tom mage? 
tack på förhand !

Annons:
Fridaaaa
2015-07-07 13:35
#1

Du kan äta och dricka vad du vill i kombo med ppiller inget som påverkar :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
2015-07-08 12:30
#2

 #1 Det är ju inte sant, tex örtte på johannesört ska inte drickas i samband med p-piller (det kan göra p-pillret verkningslöst.

l'm back

Fridaaaa
2015-07-08 12:35
#3

#2 Jag frågade på UMO när jag började med ppiller och de sa att ingen kost/dryck påverkar ppiller.  Och de borde ju veta? Inte hittat något när jag googlat heller.
Enbart om man missar piller, spyr eller har diarré är det jag fått fram som är risk annars inte.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
2015-07-08 13:37
#5

#4 De länkarna fick inte jag upp när jag googlade. Kollade visserligen nyare, Ändrats/kommit fram till nytt kanske? Tänker är 13-15 år sedan 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
2015-07-08 13:46
#6

#5 Sista länken är från 2012. Men att kvinnor blir gravida då dom äter p-piller och johannesört ändras väl inte bara för att tid går.

l'm back

Annons:
Fridaaaa
2015-07-08 13:49
#7

#6 Missade datumet/året :)
Nej det sa jag inte, jag syftade på kunskaperna. Gravid kan man bli ändå med ppiller

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
2015-07-08 14:08
#8

#7 Jo men i en av länkarna (jag tror det var i första) så finns det åtminstånde två fall då man vet att det var pga johannesört.

Man bestämmer ju själv men jag har aldrig använt johannesört på p-piller, eller då jag försökt bli gravid, varit gravid el ammat just för att johannesört påverkar så mycket.

Edit: Det står till och med i bipackssedeln att man ska undvika johannesört då man tar p-piller (jag hade ett gammalt paket hemma så jag kollade)

l'm back

Upp till toppen
Annons: