Annons:
Etiketthud
Läst 1388 ggr
Castiel.
5/29/15, 7:20 PM

Dåliga nagelband

Jag har den stora oturen att ha "ärvt" pappas dåliga nagelband, dvs huden runt nagelbanden går ofta sönder och det börjar svida, ibland blöder det. Jag jobbar inom butik och där håller man på mycket med lådor, efter ca 30 minuter har jag nästintill förstört mina nagelband och dom blöder. 

Finns det något serum/olja jag kan använda för att göra mina nagelband starkare?

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Maria
5/29/15, 7:25 PM
#1

Har du inte handskar när du jobbar?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Castiel.
5/29/15, 7:25 PM
#2

#1 nej dom har inga handskar.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Maria
5/29/15, 7:26 PM
#3

Har ni ingen skyddsombud att kontakta?

Annars vore det kanske en bra idé att köpa egna arbetshandskar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Castiel.
5/29/15, 7:28 PM
#4

#3 jag har tänkt på att köpa egna. De handskarna dom har på Coop var helt perfekta för att jobba med kartonger och dylikt. Vart kan man köpa arbetshandskar? Vill inte ha tjocka arbetshandskar utan ungefär som fingervantar.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

[KEEL]
5/29/15, 7:33 PM
#5

Jag har hemska nagelband, jag brukar försöka dra upp dom minst 2 gånger i veckan eftersom mina åker ner sedan kör jag med kokosolja och blir det en lite flik som drar upp sig klipper jag av den direkt för att den inte ska dras upp mer.

Maria
5/29/15, 10:19 PM
#6

#4 Kolla olika byggvaruhus. De brukar ha olika varianter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
IceTee
5/30/15, 4:09 PM
#7

Köp någon nagelbandsolja/kräm Jag gillar den från burts bees (en rätt fet "kräm")

Medarbetare på Skor iFokus

Elsaharr
5/31/15, 6:39 PM
#8

För mig funkar det med feta salvor, jag har ärvt mammas torra hud 😕

Zingo ;D

Sindri
6/1/15, 12:21 PM
#9

#4 av: Castiel. Det finns trädgårdshandskar att köpa som är tunna fingervantar med gummi på insidan. Om det inte funkar så ha dem på fel hand så får du gummit på utsidan. Jag tycker de är väldigt smidiga att jobba med. Om du dessutom smörjer in händerna innan du tar på handskarna så går fettet in i huden ordentligt. Man kan också sova med salva på händerna under såna tunna, tunna bomullshandskar som brukar finnas på apoteket.

Upp till toppen
Annons: