Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1572 ggr
InkaAthilea
2015-05-25 15:33

Trasig tand!

Jag upptäckte precis att jag har en trasig tand. Det är en liten bit som är borta. Vet inte exakt när det hände… Får lite panik. Vad kan det kosta att laga? På ett ungefär… får lite panik.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
[JeanetteK]
2015-05-25 15:44
#1

Är det tillräckligt lite så kanske du inte behöver göra något alls, bara slipa till den lite eventuellt. Jag tappade en lagning nyligen och det kostade 1500 att laga. Inte gratis…

Maria
2015-05-25 15:45
#2

Det kanske inte behöver vara så illa. Jag tappade en bit av en kindtand för en massa år sedan. På den tiden jag gick till tandläkare haha😃.

 Han tyckte inte att det var något akut att åtgärda då och jag har fortfarande efter 25-30 år inga besvär.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

InkaAthilea
2015-05-25 21:09
#3

Jag hoppas att det inte behöver fixas…  att fixa tänderna är ju knappast gratis.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Record
2015-05-25 22:59
#4

Det var en fantastisk bra kvinna o kunnig tandläkare i kvällens nyheter på TV. Det är den sura läsken som gör att tandemaljen får frätskador som till sist får tanden att gå i bitar. Rekommendationen var att först borsta tänderna och sedan äta, att efter ett surt intag direkt borsta förvärrar skadan då emaljen är delvis i upplösning.

Även Fluor gör emaljen skör enligt andra undersökningar.

[Thiah]
2015-05-26 06:55
#5

Även jag har en bit av en tand borta. Slipade ner den lite när jag ändå var och lagade ett hål(så fick den lilla slipningen gratis, tog säkert 30sek…). Så det behöver inte alls vara ett problem.

Record
2015-05-26 22:44
#6

I Kalla fakta på TV4 nu i kväll har det avslöjats att har tandläkaren slipat en tand tar de betalt för två. På kvittot de visade var det svart på vitt, det kommer säkert mer om detta.

Annons:
[Thiah]
2015-05-27 05:16
#7

#6 jag går som tur är inte till tandläkaren i Sverige.

Elsaharr
2015-06-03 23:44
#8

Min kompis förlorade en liten bit av hennes framtand när hon trillade, behövde bara slipas ned för inte så dyrt tror jag! :-)

Zingo ;D

[Devya]
2015-06-04 06:21
#9

Jag var med om en liknande sak för inte så länge sedan. Trodde att en bit av tanden hade gått av men det visade sig bara att jag hade fått ett hål.

Bäst för dig att bara gå till tandläkaren så får de fixa det, oberoende vad det är. Tänder måste man ta hand om fast det kan komma att kosta.

Upp till toppen
Annons: