Annons:
Etikettläkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 5943 ggr
Castiel.
5/20/15, 1:11 PM

Terracortril med Polymyxin B

Jag har fått Terracortril utskrivet för min öroninflammation. Jag har inga problem med att droppa i öronen (det är hur skönt som helst), men det jag har problem med är att vätskan rinner ut. Efter jag droppat brukar jag sitta med huvudet på sne för att vätskan ska verka i örat. Men vätskan rinner ut, det är inte mycket som rinner ut.

Har någon erfarenhet av Terracortril eller örondroppar överhuvudtaget? Ska vätskan rinna ut så småningom?

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
[[Boris Sager]]
5/20/15, 1:30 PM
#1

Ligg ner pa sidan med det orat uppat dar du droppat Terracortril ngr minuter. Sen brukar cilie funktionen I horselgangen automatiskt filtrera ut en del av losningen, men tillrackligt mycket ar kvar for effekt.

Castiel.
5/20/15, 2:08 PM
#2

På kvällen brukar jag ligga ner och låta mamma droppa i örat, sen ligger jag kvar i kanske 10 minuter, sen när jag reser mig upp så är det alltid vätska som rinner ut. Är det överflödigt som rinner ut?

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

[[Boris Sager]]
5/20/15, 2:21 PM
#3

Ja, det tror jag. Man far alltid ordination att droppa I mer an det, som verkligen behovs.

Maria
5/20/15, 3:51 PM
#4

Ligger du kvar och låter det "verka" en stund så rinner så att säga överflödet ut igen. Det är helt normalt och inberäknat i doseringen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

VildaVittra
5/20/15, 4:09 PM
#5

Jag brukade sätta lite fetvadd utan att trycka in den i örat för att slippa att den förstörde kläderna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

khaleesi
5/26/15, 9:30 PM
#6

Fetvadd is the shit! :) Har haft samma på stående recept i flera år nu och använder alltid fetvadd och eventuellt en liten plåstertejpbit för att hålla fetvadden på plats om man inte vill peta in det för långt i örat! :)

Annons:
Alibi
11/2/15, 11:17 AM
#7

Har en följdfråga till just Terracortril med Polymyxin B. Jag fick hörselgångsinflammation i onsdags, dagen efter var jag hos läkaren där hon satte in någon bomullsgrej i örat som jag skulle hålla fuktad med alcollösning i två dagar. Tog ut den och hörde absolut ingenting på det örat så jag antar att det är för hörselgången är så svullen. Började i alla fall droppa mina tre droppar av "Terracortril", tre gånger dagligen, är inne på tredje dagen av sju. Min enkla fråga är egentligen bara när jag kan förväntas höra någonting på mitt öra? Blir tokig av att inte göra något.

I'm gonna let my little light shine

Castiel.
11/2/15, 4:08 PM
#8

#7 jag förlorade min hörsel på höger öra i Augusti, fick tillbaka hörseln helt och hållet i slutet av Oktober. Så det kan ta ett tag!

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Alibi
11/3/15, 4:24 PM
#9

#8 Herregud, jag kommer bli galen, haha!

I'm gonna let my little light shine

Upp till toppen
Annons: