Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 2411 ggr
Zwinto
5/3/15, 1:40 AM

Svällda smalben och fötter.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har sedan september förra året haft återkommande problem med benet/bena. Själva foten sväller, den blir mjuk och g, även fotleden. Vaden blir stenhård, det gör ont som f*n! Kryper, spänner och stramar. Känns som att den håller på att explodera… Det är svårt att gå när det känns att skon är fylld och jag haltar. Och i början var det bara höger, men igår, då var det båda! Första gången så åkte vi in, de konstaterade att det inte var en blodpropp och mumlade något att det var ett kvinnoproblem… (kvinna 27, inom bmi gränsen, sleep, blodtryck 106/71) Ska äntligen ringa vc imorgon, är duktig på att dra ut det. Men är det någon som har samma symtom som mig? Eller någon som har råd? Synd att det inte syns hur ont det gör.

Det är inte alltid lätt at le vackert!Skrattar

Annons:
Zwinto
5/3/15, 1:42 AM
#1

SLE, inte sleep… :( Kan ha glömt mycket…

Det är inte alltid lätt at le vackert!Skrattar

AnneN
5/3/15, 2:22 AM
#2

Skulle det kunna ha att göra med SLE?

Jag har psoriasisartrit och kan då vid skov få värkande och svullna leder.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[TanatosNyx]
5/3/15, 5:20 AM
#3

SLE är ju reumatiskt, så jag skulle be en reumatolog kika på det där för bästa möjliga råd.

OlgaMaria
5/3/15, 10:21 AM
#4

Ja, har du någon bra läkare för din SLE som du kan fråga om råd? Hjälper det att lägga benen högt? Benen ska helst ligga en bra bit högre än ditt hjärta och huvud för bästa effekt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
5/3/15, 10:38 AM
#5

Stödstrumpor är kanske en god idé.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zwinto
5/4/15, 12:08 AM
#6

Hallå! Jag har själv också funderat på om det kan vara sle:n som håller på, har rätt nyligen tagit prover och det var bara lite förhöjda vitablodkroppar. Har inte någon bra läkare på reuma, utan blev riktigt nyligen avslutad där faktiskt. För andra gången, men de tyckte att njur. skulle hålla även sle:. Men kan ju mycket möjligt hamna där igen om det här spektaklet är pga det. Tack så jättemycket för era svar!

Det är inte alltid lätt at le vackert!Skrattar

Annons:
Zwinto
5/4/15, 8:55 AM
#7

Fick en akuttid på onsdag, så känns skönt att det tas på allvar. Då var det bara lägga in bilder på telefonen och skriva upp alla symtom så man inte glömmer något.

Det är inte alltid lätt at le vackert!Skrattar

Zwinto
5/4/15, 4:42 PM
#8

Fick faktiskt en tid idag istället! Och han hade inte en susning om vad som kunde orsaka det :(

Det är inte alltid lätt at le vackert!Skrattar

Upp till toppen
Annons: