Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 2531 ggr
IceTee
2015-04-21 13:59

Tömma blåsan

Det känns ibland som att jag inte kan tömma blåsan ordentligt, och idag är det värre än någonsin. Har druckit en iste och en halv smoothie och på den senaste timmen har jag gått på toa 3 gånger på 45 minuter. Varje besök är likadant: går på toa, kissar en vanlig mängd, sitter kvar i ca 10 minuter och lyckas kissa en stråle (men inte så mycket) efter ca 1-2 minuter. Bestämmer mig för att jag tröttnat, håller mig så länge jag orkar, gör om allt Skulle gått ut med hunden och pojkvännen i skogen för att njuta an vädret, men det blev så jobbigt att gå när hunden drog att det kändes som att jag skulle kissa ner mig… När jag kom hem kissade jag en normal mängd och sen fortsatte med mina "skvättar". Jag trycker ut så mycket jag kan varje gång, men det är som att det inte vill komma ut! Var hos urologen idag, men glömde helt ta upp det… Ska komma dit i maj igen, men jag klarar verkligen inte mer! Min panik har satt in och jag började gråta när jag var ute. Vad kan jag göra? Kan jag på något sätt tömma blåsan själv? Är det att ställa in alla planer hemmifrån och bara spendera dagarna på toaletten? Ska jag undvika att dricka så långt det går? Orkar inte mer nu, det är så otroligt hemskt

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Maria
2015-04-21 14:56
#1

Det låter som du har det väldigt besvärligt.

Varför var du hos urologen för det kanske är något som har med dina besvär att göra.

Annars får du kanske försöka att skynda på och få en ny tid eller ringa och kanske få samtalsrådgivning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[tk1971]
2015-04-21 15:06
#2

Ja, vad ska man gissa på… nervös blåsa? Urinvägsinfektion? En anatomisk anomali? Ja, det blir bara gissningar här, besök en läkare för att få besked.

IceTee
2015-04-21 15:14
#3

#1 det är just för dessa besvär faktiskt! Ville mest ha tips på hur jag skulle göra för att göra det lite mer uthärdligt Min pojkvän kom på att det nog var isteet som gjorde det eftersom det är vätskedrivande. Det börjar lätta lite nu, vilket är skönt!

Medarbetare på Skor iFokus

Maria
2015-04-21 16:13
#4

Jag fattar inte riktigt…du var hos urologen idag just för dessa besvär med glömde ta upp det???

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

TjockaBerta
2015-04-21 17:46
#5

Ibland kan det vara lättare att stå och kissa.

>>>Malum domesticum<<<

IceTee
2015-04-21 18:24
#6

#4 besvären kom någon timme efter att jag varit där! Behövde alltså hjälp för tips vad jag ska göra under tiden som det är jobbigt, inte vad som kan vara fel eller hur jag ska "bota" det hemma #5 hur går det som tjej? Utan att skvätta överallt då

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
TjockaBerta
2015-04-21 19:29
#7

#6 Badkaret tex eller i det fria. Många gravida får liknande problem. Ibland hjälper det om man reser sig ett tag och sen sätter sig igen på toan då.

>>>Malum domesticum<<<

IceTee
2015-04-21 19:59
#8

#7 tack för tipset!

Medarbetare på Skor iFokus

Fransu
2015-04-22 15:41
#9

Vi har väl inte riktigt samma problem.  Jag har under flera års tid haft problem med uretrit (inflammerad urinblåsa och urinrör). Vilket gör att jag kissar ofta och det gör ibland även väldigt ont att kissa, ibland kommer smärtan efteråt. Det bästa jag kan göra för att lindra smärtan är att dricka mycket. För om urinen är koncentrerad så svider det ordentligt och det är nästan outhärdligt. Vad jag vill komma till att jag har ibland (i perioder ganska ofta) måste kissa ute i naturen. Jag har hundar och promenerar mycket. När jag har mina uretrit-skov så är det helt omöjligt att hålla sig när det börjar tränga på. Det är bara att hoppa in i något buskage och lätta på trycket. Skulle det kunna vara ett alternativ för dig när ni är ute med hunden, att om det blir för jobbigt så kissar du i skogen? Jobbigt om du ska få panik på grund av detta tänker jag. Urinvägsproblem är riktigt jobbiga, det kan jag skriva under på. Jag hoppas att du får bra hjälp av din urolog. Lycka till!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

IceTee
2015-04-22 18:14
#10

#9 ja, krisar det får jag ju göra så! Idag har det varit mycket bättre, även om det inte varit bra
Har varit noga med att bara dricka vatten, det hjälper ju mycket!

Medarbetare på Skor iFokus

TjockaBerta
2015-04-22 19:01
#11

#9 Jag har precis samma problem och är väl bekant med buskarna i trakten. :D If you have to go, you have to go. ; ))

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: