Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 1718 ggr
[candy_suki]
2015-04-18 22:51

Förlamad?? :o

Är det något konstig med mig? ? XD Jag sitter rätt länge vid datorn ibland och då blir jag förlamad plötslig på benen bara översta benen. Det började för ett år sen :O konstig va??

Annons:
Maria
2015-04-18 22:53
#1

Menar du förlamad som att du inte kan stödja på benen alls eller att du tappar känseln så att säga?

Det kan ju vara att du sitter fel eller att blodtillförseln försämras och benen kan domna. Det bästa är att inte sitta för länge. Måste du ändå göra det så ta pauser ofta och gå upp och rör dig emellanåt.

Ta en promenad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Rumblebee
2015-04-18 22:54
#2

Hur länge har du suttit när det händer och brukar du sitta helt stilla utan att röra dig under längre perioder?

[candy_suki]
2015-04-18 23:12
#3

#1 - Jag blir förlamad att jag tappa känsel men jag kan fortfarande röra på mig. Jag byter position då och då när jag sitter..kanske sitter fel?? Det blir ofta förlamad när jag sitter så asså den nedre delen sitter mot översta felen XD svårt att förklara. #2 - oj oj, sitter väldigt länge ibland hehe. Typ flera timmar. Gud x.x

Aristarcos
2015-04-18 23:15
#4

Du stasar nog blodet, som sagt, upp och rör på dig…

Halvdansken
2015-04-20 17:25
#5

Förlamad betyder att du inte kan röra på dig. Du tappar känseln. Som de andra säger - upp och gå en stund.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Honestyisdead
2015-04-21 09:58
#6

Som.skrivet betyder förlamad att man inte kan röra sig.

Sitter man länge somnar benen. Sitt inte så länge.

Annons:
Upp till toppen
Annons: