Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1141 ggr
[Devya]
4/18/15, 7:24 AM

Bihåleinflammation

För lite över en vecka sedan gick jag till läkaren för att kolla upp vad för fel jag hade. Jag vaknade av att hälften av mitt ansikte värkte. Det gjorde fruktansvärt ont och då speciellt i min kind och vid halsen - ena lymfkörteln. Om jag böjde mig ner för att plocka upp något gjorde det förfärligt ont i lymfkörteln.

Jag hade först tid till sjukskötaren som tyckte att jag borde till läkaren så jag omdirigerades dit istället. Hon petade lite på mig och sen tog hon någon aparat och tryckte det mot mina kinder, på vänstra sidan gjorde det äckligt ont då hon tryckte på där. Hon konstaterade att jag hade endast vanlig influensa. Jag fick sjukintyg och var borta från jobbet i tre dagar. Efter det har det bara blivit värre och värre. Igår tänkte jag svimma då jag gick uppför trappan till min lägenhet efter en lång arbetsdag.

På jobbet hade jag så ont i kinden och i pannan och hela huvudet att det gjorde ont att gå, böja mig ner, skratta och det gjorde även ont att prata.  Jag tog 1g panadol och 600mg burana och då försvann huvudvärken men det gjorde ännu ont i kinden och pannan. Jag känner ibland ett obehagligt tryck i ena kinden. Som om någon har blåst in luft där och trycket ökar.

Jag hade hoppats på att jag skulle må bättre idag men nu har jag exakt samma symptom som igår plus att öronen värker också. Så nu har jag tagit burana och panadol och hoppas på att smärtan försvinner asap.

Har jag faktiskt bara vanlig influensa som läkaren sa eller kan det vara bihåleinflammation som jag har råkat ut för?  Blir man frisk på egen hand från sådant isåfall?

Kan nämna att jag hostar en massa och är väldigt slemmig men inte snorig. Känner också tryck där över näsroten och runt ögonen. Hostandet är en mardröm för mig just nu då det gör ont i hela huvudet då jag hostar och inte minst då jag får mina hostattacker som varar ibland mellan 30s-1m. =/

Annons:
Maria
4/18/15, 7:44 AM
#1

Jag tycker du ska göra ett återbesök. Bihåleinflammation kan göra rejält ont och precis som du beskriver att det dunkar mer när du böjer dig eller lutar dig framåt.

Om inte annat så börja med att ring sjukvårdsupplysningen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[rumelle]
4/18/15, 8:04 AM
#2

Bihåleinflammation är inte ovanligt i samband med förkylningar. De brukar gå över av sig själv.

Sisselie
4/19/15, 9:41 AM
#3

Skölj näsan med saltvatten. Det gjorde jag, och det botade min kroniska bihåleinflammation som blommat upp 2 ggr/år i flera år. Om du har en nässköljningskanna, så använd den. Annars kan du ta ljummet vatten i en mugg, häll på ca en tsk salt. Prova vad som är lagom, är det för mycket så svider det lite, men jag tror det är effektivare. Jag hade i alla fall mycket salt när jag botade min bihåleinflammation. Fyll muggen ända upp med vatten och doppa ner näsan, håll för ena näsborren och dra in vatten genom den andra. Försök att dra det så långt in att du sen kan blåsa ut det genom den andra näsborren, men om du inte lyckas med det så funkar det att blåsa ut vattnet genom samma. 

När jag gjorde det första gången sköljde jag många gånger, ända tills jag kunde andas fritt genom båda näsborrarna. Jag var totaltäppt i näsan innan. Det gjorde jag på natten när jag ändå inte kunde sova. Nästa dag var jag mycket bättre, nästan frisk. Det här var över 10 år sen, och sen dess har jag inte haft bihåleinflammation. Jag får bara lindriga förkylningar numera.

[Devya]
4/19/15, 9:56 AM
#4

Jag har fortfarande ont och fruktansvärda huvudvärk som har pågått i tre dagar nu. Jag går och lever på hoppet att det går över av sig själv. =/

Nässköljning låter så obehagligt.. =/

Upp till toppen
Annons: