Annons:
Etiketthjärt-lungsjukdomar
Läst 2849 ggr
Wellcraft
3/31/15, 7:22 AM

Början på lunginflammation? :s

Vaknade idag men en riktigt jobbig hosta.
Får ont när jag andas in och har allmänt ont i lungorna.
Antagligen feber också, samt förkyld.
Mår verkligen dåligt, trots att jag brukar vara väldigt tålig mot sjukdomar.
En vän sade att det kunde vara början på lunginflammation, stämmer det tror ni? :p

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
DesK
3/31/15, 7:24 AM
#1

Kolla om du har feber och vila och drick mycket. Det kan vara som du säger, men det måste inte vara så.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
3/31/15, 8:37 AM
#2

Svårt att svara på så här över nätet. Blir du inte bättre så kontakta sjukvårdsupplysningen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fridarebecka
4/4/15, 11:54 PM
#3

När jag hade haft feber 5-6 dagar så åkte jag till hälsocentralen och kollade mig, och det var lunginflammation. Har du fortfarande feber? Isf hade jag kollat det om jag var du.

[lottas-kaniner]
4/6/15, 11:14 PM
#4

Man brukar inte få lunginflammation direkt, utan oftast så har man en förkylning, som sedan övergår till lunginflammation. Man kan få väldigt ont när man andas, om man har en kraftig hosta, det kan påverka muskulaturen , som kan upplevas som att man har ont i lungorna. Feber kan du få för att du har en virusinfektion, Drick varmt, vila mycket, går det inte över, eller blir värre, får du kontakta läkare.

Krya på dig.

[Juel70]
4/7/15, 7:28 PM
#5

Det finns olika sorters lunginflammation, eller bakterier och virus och dom ger olika mycket feber och symptom.   Vissa ger skyhög feber direkt, andra ger rätt låg feber. Krya på dig!

fridarebecka
4/7/15, 7:46 PM
#6

Jag vaknade en tisdag och kände mig konstig. På onsdagen var det värre och på kvällen fick jag låg feber som steg sakta men säkert upp till över 40 till helgen. På måndagen åkte jag till vårdcentralen, och då var jag så slut och sjuk att jag fick hänga på mamma när läkaren lyssnade på mina lungor, för att jag helt enkelt inte orkade sitta upp så länge utan stöd.
Fick även extrem hosta under helgen och hostade tills jag kräktes, började även hosta blod men det berodde på att jag hostade sönder små blodkärl sa läkaren.

Kommer inte ihåg vilken typ av lunginflammation det var men hemskt var det iaf, trodde på allvar att jag skulle dö. Men har hört att det är sällan man får lunginflammation flera gånger i livet och jag hoppas det stämmer! :)

Annons:
[lottas-kaniner]
4/7/15, 8:27 PM
#7

#6 Det finns inget som säger att man blir immun mot lunginflammation. Man kan få den flera gånger, och det beror på att infektionen når lungorna. Men i de flesta fall så blir man endast förkyld.

[lottas-kaniner]
4/7/15, 8:28 PM
#8

TS hur har det gått för dig?

[Thiah]
4/8/15, 7:36 AM
#9

#6 man kan få lunginflammation flera gånger så du kan tyvärr råka ut för det igen. Är inget man blir immun mot.

Upp till toppen
Annons: