Annons:
Etiketthjärt-lungsjukdomar
Läst 1845 ggr
[Wraith]
2015-03-30 19:22

Hur känns hjärtinfarkt och likn,?

Har ont i vänster överarm, fick det ganska plötsligt i fredags då jag satt på jobbet framför datorn (annars sitter jag inte så mycket framför datorn på jobbet och hade inte suttit där länge när detta skedde). Tänkte inte så mycket på det utan antog att det var överansträngning trots allt. Detta har dock inte gått över utan är precis det samma idag, men under helgen så började jag anta att det härled från nacken/skuldran/axeln då jag även har ont där. Men sen när jag nämnde det för en kollega idag så sa hon "det är inte hjärtat?" så där lite skämtsamt. Nä då sa jag, det är säkert från skuldran/nacke då jag har lite ont där. Sen sa en annan kollega att jag såg lite hmmm lite "beige" ut haha, vilket jag tolkar lite som "sjuk".

Läst på lite o hjärtinfarkt osv och att kvinnor kan få lite subtila symtom, dvs inte det klassiska dvs tryck över bröstet, smärta osv.

Smärtan sitter inte i musklerna, inte heller i leden. Kan röra armen utan problem, men smärtan blir som värst när jag sitter still. Blir bättre när jag rör på mig, men jag känner smärta till och från ändå. Och när jag är still så kan det ju riktigt ont i överarmen, har ibland svårt att hitta en ställning som tar bort smärtan eller iaf minskar på den. Ibland hettar det lite även över armen, så då tänker jag på inflammation. Syns inget utifrån dvs det är inte rött eller svullet. Har tagit pronaxen under helgen som hjälpte lite och idag alvedon som hjälper lite mindre.

Så min fråga är borde jag ens fundera på något allvarligare? Känns ju löjligt då jag annars inte känner några symtom. Mätte pulsen under dagen och den låg runt strax under 50 (vilket är normalt för mig). Men nu satte kollegorna griller i mitt huvud och jag fortsätter intala mig att jag borde må betydligt sämre om det är en infarkt eller likn. eller? Om jag ska peka på något så är jag kanske lite trött ;)

Annons:
Honestyisdead
2015-03-30 19:28
#1

Låter som en nerv i kläm. Men är du orolig kan du ringa 1177 och fråga om råd.

[Wraith]
2015-03-30 21:14
#2

Jo absolut, men där är jag inte riktigt än, därför slösar jag tid att kasta in frågan på ett forum *haha*. Men jag har upptäckt att när jag viker huvudet bakåt så gör det mer ont i armen, så det tyder på att roten till det onda är nacken/axeln. Får väl avvakta ett tag till och se åt vilket håll det beger sig, smärtan är iaf för tillfället värre än vad det har varit *suck*

Chestnut
2015-03-31 07:17
#3

Håller med om att det låter som en nerv i kläm. Mycket riktigt så kan dock kvinnor få väldigt subtila symptom på hjärtinfarkt. Saker man kan fråga sig själv om man är orolig då är ju sånt som "kan det finnas någon annan förklaring?", "är jag i riskzon pga ålder, levnadsvanor, annan sjukdom etc?". Sen tycker jag att om man är orolig för allvarlig sjukdom t ex hjärtinfarkt så ska man ringa 1177 och prata med dem. Om inte annat för att slå bort oron.

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: