Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 2078 ggr
Mysan_
2015-03-26 15:27

Ont i lungorna?

Hejsan! Jag började för lite mer än en timme sedan få ont i lungan/ryggen. Jag tror att det är lungorna jag har ont i, för det är liksom där lungorna sitter det gör ont plus att jag är fruktansvärt trött. När jag var ute var det ganska kallt, och även fast jag frös kom det vågor av värme och jag började svettas lite. Jag undrar nu om ni tror det är lungorna jag har ont i och isåfall vad det kan bero på. Mvh

Annons:
Rafflan
2015-03-26 15:29
#1

Tips, när man är sjuk/har ont är 1177 - sjukvårdsupplysning jätte bra! Ditt kan man ringa oavsett hur gammal man är.

Istället för att fråga på internet.
Kan vara muskel problem, lungproblem (=akut), inflammation, mm…

[TanatosNyx]
2015-03-26 15:43
#2

Har du några andra sjukdomssymptom? Annars kan det vara besvär från tarmarna tro det eller ej. Men ibland kan man bli såpass gasig och svullen att det trycker upp på lungspetsarna. Det kan göra såpass ont att man tror sig få en hjärtinfarkt. Du behöver inte känna dig gasig i magen just nu, då det är såpass högt upp ännu. Men du kan ju avvakta några timmar så märker du ganska snart om så är fallet. Annars ska du nog kolla upp det om det inte går över eller du blir sämre.

Huygens
2015-03-26 15:48
#3

Om någon får specifikt mer ont i ryggen/bröstet än någonsin tidigare, börjar svettas och få starkt fysiskt obehag bör den personen ta sej till akuten på ett inte alltför ansträngande sätt. Det kan vara blodpropp i lungan eller hjärtproblem.

Maria
2015-03-26 16:10
#4

Det bästa är alltid att ringa sjukvårdsupplysningen först. De brukar vara bra på att rådgöra hur du ska göra eller vart du ska vända dig.

Våra akutintag ska vara till för allvarligare akuta fall.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
2015-03-26 16:26
#5

Jag kan lätt få ont i lungorna om jag anstränger mig (blir andfådd) utomhus när det är kallt. Det kan göra riktigt ont och ta något dygn eller så innan det släppt helt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: