Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1487 ggr
Soleii
2015-03-25 16:34

Problem med ögonen, någon som vet?

Hej!

Fråga om ögon och ögonsjukdomar - för ett tag sedan började mina ögon klia och svida väldigt mycket,blev ljuskänslig och tårig. Jag kom till en läkare som diagnosticerade mig med ögoninflammtion, och jag fick en ögondropp med antibiotika som jag fick ta i max en vecka.

Nu är det cirka en vecka sedan jag slutade. Det har förvisso blivit lite bättre från hur det var då, men mina ögon kliar och svider fortfarande, och rinner dessutom. Jag uppmanades av min VC att komma på öppen mottagning imorgon för att träffa distriktsköterska, men jag skriver här eftersom jag nu började se liksom regnbågar eller regnbågsfärger framför ögonen när jag blinkar och öppnar ögonen igen - då blinkar det liksom förbi en regnbåge. Är det någon annan som varit med om något liknande? Är det någon som vet någon "farlig" eller allvarlig ögonsjukdom som kan ge de här symtomen? Jag kommer såklart gå till öppen mottagning imorgon men jag är orolig nu, så om någon vet något så hade det varit intressant att ta del av :) Kan tillägga att jag är 27 år, före-detta linsanvändare. Men har inte haft linser på länge, sätter i endagslinser då och då men med väldigt långa mellanrum. Nu var det nog två månader sen.

Tack på förhand!

Annons:
[JeanetteK]
2015-03-25 16:43
#1

Funderar på om det kan vara allergi?? Jag blir extremt ljuskänslig, kliig, tårig och obehaglig i ögonen när det är mycket pollen. Regnbågar känner jag inte igen men däremot tycker jag att jag ser mycket sämre under dessa perioder. Det finns ju pollen redan nu  och vad jag förstår kan man bli överkänslig helt plötsligt även om man inte varit det tidigare. 

Bra att du ska gå tillbaka. Hoppas verkligen att du får hjälp.

Soleii
2015-03-25 16:48
#2

Har också funderat på om jag kan ha blivit känslig mot pollen, sen nu när jag fick de här regnbågsblixtarna framför ögonen kände jag att nej, vad är det här. Men dina symtom låter ju annars väldigt mycket som mina, så om det är något kan en väl hoppas på det i alla fall :)

[TanatosNyx]
2015-03-25 17:33
#3

Min första tanke är också pollenallergi faktiskt. 🙂 (känner igen mig själv).

Soleii
2015-03-25 17:58
#4

#3 Ska testa att köpa droppar imorgon bitti och håller tummarna för att det hjälper :)

[TanatosNyx]
2015-03-25 18:14
#5

Jag blir inte hjälpt av droppar, jag behöver allergitabletter. Receptfria är lite sisådär, för mig funkar aerius bäst (ingen trötthet som biverkning), och de kräver recept. 🙂

Soleii
2015-03-26 22:53
#6

Var hos läkaren idag, just idag hade jag inga problem på dagen. Han kunde inte se något konstigt, jag beskrev och han rekommenderade typ livostin. Nu ikväll har problemen kommit igen och inget hjälper, blir tokig! Jag har inte haft smink på flera veckor och jag vill kunna ha det igen (vet att det låter ytligt, men jag saknar det). Jäkla kropp som spelar sådana spratt :(

Annons:
Zepp
2015-03-27 00:01
#7

Låter som min allergi.. så har jag det jämnt o ständigt tillofrån.

Det blir lite lindrigare med allergiläkemedel men inte helt.

Tydligen skall det vara sängkvalster som jag reagerar på.. osen blir man känslig för det minsta annat.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[TanatosNyx]
2015-03-27 00:06
#8

#7 Du har garanterat redan fått tipset, men jag garderar mig: packa in kudden i en påse och tjopp in i frysen en redig omgång för att ta död på eländena. Sen är det nitiskt tvättande eftersom det är skiten efter dem man reagerar på om jag inte är helt ute och seglar i nattmössan.

Bädda aldrig sängen, den ska vara luftig.

Zepp
2015-03-27 00:47
#9

Nitiskt tvättande/vädrande funkar, dock är frysen en anka!

Jag bäddar alldrig sängen, den skall torka ut ordentligt.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: