Annons:
Etikettvikt
Läst 1881 ggr
Sugar Mist
2015-03-23 02:01

Tappat bort min hunger

Har under senaste veckan tappat min hunger rätt så rejält, slog mig idag att jag inte ätit middag på 4 dagar.

Varit sjuk i en redig förkylning i en vecka men har verkligen tappat hungern, kan laga något och när det är klart är det mest "ew" och blir illamående.. 

Jag vet inte riktigt varför eller hur eller vad eller va… 

Vad kan det vara och varför händer det?

-

Annons:
OlgaMaria
2015-03-23 09:09
#1

Tarmfloran rubbas en hel del då man är sjuk och det kan ta tid att återfå en bra balans igen. Du kanske behöver fylla på med probiotika. Min son brukar alltid tappa aptiten när han är sjuk och jag brukar ge probiotika och då repar sig aptiten fort.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Rumblebee
2015-03-23 22:01
#2

Förutom det som rekommenderats, är det bara tillagad mat du reagerar på eller är det allt möjligt, även sådant som kanske inte smakar/luktar lika "intensivt" som varm mat?

Sugar Mist
2015-03-23 22:13
#3

#2 Nej asså, fräscha saker som smakar friskt ex. grönsaker och frukt är okej, det är väl det jag levt på nu senaste dagarna, men just när det kommer till varm och mosig och ja.. tillagad mat som jag blir snäppet till illamående och hungern försvinner, vilket är jätteläskigt eftersom jag tidigare haft ätstörningar

-

[Thiah]
2015-03-24 19:02
#4

Sådär är jag alltid när jag är förkyld. Lever på sådant jag har lust med tills matlusten kommer tillbaka. Ibland blir det väldigt mycket youghurt av olika sorter… ;)

Upp till toppen
Annons: