Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 1306 ggr
Wellcraft
3/5/15, 4:59 PM

Vad kan detta vara?

Har de senaste två veckorna mått lite dåligt.
Får många migränanfall & illamående attacker.
Matlust är lika med(nästan) noll och känner en enorm trötthet.
Känner knappt igen mig själv haha, blir lätt irriterad och har fått plötsligt sug efter (för mig) konstiga saker.
Typ choklad som jag alltid avskytt hungrar jag plötsligt efter hela tiden och har även blivit "beroende" av vindruvor. 
edit, har också väldigt ofta ont i magen.. men det kan ha med min laktosintolerans att göra. Men har också ont som mensvärk ibland, men utan mens.

Går ändå till skolan & sköter mig, så jag är ju inte dödssjuk.

Men ändå, detta är sjukt störigt. Vad kan det vara? Någon som känner igen sig?
Pratat med min läkare men inte gjort någon kontroll direkt.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
ChristineL
3/5/15, 5:01 PM
#1

Är graviditet helt uteslutet?

Wellcraft
3/5/15, 5:04 PM
#2

Det hoppas jag verkligen..
Går på p-piller och har skött dem, alltid funkat. Men risken finns ju ändå, inte ens tänkt på graviditet 🤐

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

ChristineL
3/5/15, 5:06 PM
#3

Kolla upp det ändå tycker jag. Allt låter lite misstänkt.

Annars får du kolla upp dina värden, men det där med plötsligt sug efter "konstiga" grejer vet jag inte om man får annars bara sådär.

Rumblebee
3/5/15, 5:09 PM
#4

Kan vara att du har brist på något. Hur varierar äter du? För bland annat magnesiumbrist kan leda till att man har begär efter choklad. Säger inte att det är just magnesiumbrist, tog det bara som ett exempel

VildaVittra
3/5/15, 5:11 PM
#5

Håller med ovanstående.

Jag fick nyligen enorma sug efter kött och kunde efter jag pressat i mig allt kött jag kunde äta ändå känna att jag ville ha mer, jag hade B12-brist, så ibland säger faktiskt kroppen till om vad som saknas.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Wellcraft
3/5/15, 5:12 PM
#6

#3 Ja, jag får be pojkvännen springa och köpa ett test.
Tack för svar.

#4 Äter skapligt varierat, får massa kosttillskott för att få i mig extra vitaminer osv då min kropp är ganska sliten just nu.
Äter tranbärskapslar, extra c-vitamin & multivitamin för kvinnor, tror jag.
Sen är det något mer som jag inte vet namnet på, men känns som att jag äter tillräckligt varierat och annars borde ju tillskotten se till att det inte blir några brister.
Men  vem vet.. Kanske får be om en tid att kolla upp det närmare :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Wellcraft
3/5/15, 5:14 PM
#7

#5 Där sade du något, glömde ta med att jag också blivit otroligt sugen på kött - dock bara nötkött..? 
Ska kolla upp det där med b12, är ju tydligen vanligt med brist på vintern.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Cireea
3/5/15, 5:14 PM
#8

Följer gärna tråden 🙂

Jag måste ha brist på chips i kroppen för jäklar vad gott det skulle vara med chips och dipp alltså 🤤😂(Förtydligar: Det är ett skämt..)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Wellcraft
3/5/15, 5:17 PM
#9

#8 Hahaha, vi är många som har brist på chips.. Just nu är min kropp helt inställd på att det är vindruvor det är brist på dock  Cool Vilket jag kanske ska vara glad för dock 😂

Kom på en till sak, jag har blivit som en halvömsad skäggagam i hyn, dvs väldigt torr & flagig.
Jag brukar aldrig ha problem med min hy, visst blir jag lite torr då & då men det räcker med att lägga ett lager kokos eller olivolja så har det löst sig fort.
Nu ger det dock inte med sig. Det svider, spricker och flagar. Kanske kan ha något samband med resterande symtom?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

VildaVittra
3/5/15, 5:24 PM
#10

#9 Ja, så boka en tid hos doktorn för en hälsokontroll.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maria
3/5/15, 5:26 PM
#11

Numera finns det bra medicin mot Migränattacker men det är alltid bra att bli utredd först.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
3/5/15, 7:31 PM
#12

Vad är det mer för kosttillskott du äter som du glömt namnet på? :-) Kan det här måendet ha samband med något av tillskotten? Multivitaminen t ex? Ibland är de helt fel anpassade för just en själv och kan ställa till det ordentligt. Jag blev fruktansvärt dålig av en multivitamin jag åt för några år sen. Men andra jag testat har det inte varit något problem med. Bara en tanke.

Annars är det alltid bra att ta probiotika när man känner sig dålig i magen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Record
3/5/15, 9:52 PM
#13

Är det Coca-colas kosttillskott med arsenik i du inte tål?

Annons:
Ladydragon
3/6/15, 12:19 AM
#14

#13 arsenik?????? 🤔

[EvelinaL]
3/6/15, 1:36 AM
#15

Jag tycker det låter som någon vitaminbrist eller problem med sköldkörteln. Ring vårdcentralen och förklara hur du har mått. Är det något så kan de ju se sådana saker på ett enkelt blodprov.

Record
3/6/15, 11:28 AM
#16

#14

Man tror inte det är sant när man hör det på nyheterna, när det nu var Livsmedelsverket, kan det vara mer befogat med varningen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=6108493

År det inte arsenik kan det vara lite brandskumsrester från Uppsalatrakten.🤔

[TanatosNyx]
3/6/15, 12:42 PM
#17

men energidrycker är väl knappast kosttillskott hörru.. 😛

Candela
3/6/15, 12:47 PM
#18

Jag känner igen många symtom på graviditet; enorm trötthet, torr hud, "mensvärk", sug efter vissa saker, irritation/humörsvängningar. 

Får du mensen som vanligt?

ChristineL
3/6/15, 12:49 PM
#19

#16 - För det första har coca cola inga kosttillskott, för det andra är energidryck INTE ett kosttillskott, för det tredje är jag inte ett dugg förvånad med tanke på all annan skit som finns i energidryck.

Record
3/6/15, 1:02 PM
#20

#19

Kosttillskott/energidryck, välj själv vad du vill kalla det och prova själv vad det åstadkommer för verkan.

http://www.dn.se/ekonomi/hoga-halter-arsenik-i-energidryck/

Annons:
[TanatosNyx]
3/6/15, 1:06 PM
#21

Men det är ju helt irrelevant för tråden.. Energidryck är något helt annat än kosttillskott som var det som diskuterades. Och nej man kan inte "kalla det vad man vill". Det är milsvidd skillnad.

ChristineL
3/6/15, 1:11 PM
#22

#20 - Nej, det är inte samma sak. Hittar du energidryck på hälsokostaffären? Eller bredvid kosttillskotten på ica? Nej, sällan. Men visst, vi kan kalla glass för kattmat också om det är det du vill. Alldeles för OT detta.

IceTee
3/6/15, 1:15 PM
#23

#20 Kosttillskott, energidryck, broccoli, skivad ost. Jag ska nog börja med "Bengt" förresten, om man får kalla den vad man vill! För att förtydliga: nej, energidryck och kosttillskott är helt skilda saker. Kaffe skulle man kunna kalla energidryck. Tror du har missat vad en energidryck gör faktiskt… OnT: jag tycker också att det låter som brist på något! Vissa vitaminer/mineraler kan inte tas upp av kroppen om de är/inte är med något annat ämne, sånt kan man lätt missa! Dricker du förresten tillräckligt?

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: