Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 5706 ggr
maränghjärta
2/28/15, 12:58 PM

Klåda över hela kroppen!

Hej på er, jag har under ca en veckas tid ha klåda över hela kroppen, det verkar inte bli bättre utan sämre. Jag är jätte rädd att. Jag typ skall ha ska bb eller liknande men jag har inte några bett :( vad kand e bero på jag har redan tvättmedel för känsliga eftersom hela min familj är överkänslig, men det är jag också men jag duscha med baby olja och har inte bytt till något konstigt eller andvänt parfymer. Jag är bara 17 år och får panik av allt kliande. Vad kan de bero på? Har dessutom vita prickar i hår bottnen men har inte löss har tidigare haft mjäll. :( SNälla hjälp mig

Annons:
Zepp
2/28/15, 1:01 PM
#1

Låter lite som Urticaria, dvs på svenska Nässelutslag!

http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=1357

Dvs vanligast är en allergisk reaktion!

Färgar du håret?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

maränghjärta
2/28/15, 1:05 PM
#2

Men hur skall jag kunna ha fått det helt plötsligt? Nej jag färgade mitt under hår en gång när jag gick i femman dvs för typ 6 år sen….

maränghjärta
2/28/15, 1:07 PM
#3

#1 jag har ju inga utslag någon stans de bara kliar över allt :(

morten.dynamite
2/28/15, 1:16 PM
#4

Jag kliade över hela mig förr när pollenallergin började.

Nu tar jag allergi medicin hela året så nu har jag inte det problemet längre.

Zepp
2/28/15, 1:17 PM
#5

Kliar det över hela kroppen så är det som regel Urticaria, dvs en allergisk reaktion.. oavsett om man har utslag eller ej.

Så du färgar inte håret.. en vanlig orsak till nässelutslag, men är det något annat du kan tänkas reagera på, allergiskt eller atopiskt?

Blir det värre, med utslag och sådant så går du till vårdcentral, du kan även testa receptfria läkemedel mot allergi.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

maränghjärta
2/28/15, 1:27 PM
#6

#4 jasså? Det har faktiskt kliat mycket i min näsa också men jag har aldrig varit pollen allergiker innan :( #5 okej, jag har ingen aning.

Annons:
maränghjärta
2/28/15, 1:41 PM
#7

#5 om man googlar på näsel utslag så står det att man skall ha utslag. Om man söker på bilder är det det bara utslag :/

Zepp
2/28/15, 1:45 PM
#8

Mmm.. men du behöver inte ha så stark reaktion.. men vänta, det kanske kommer?

Vad jag far efter är att det kan vara allergiskt, det brukar klumpas ihop i begreppet Urticaria, det är samma mekanism.

Det är när man dessutom får massor av utslag som man söker läkare.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

OlgaMaria
2/28/15, 3:53 PM
#9

Testa en allergitablett och se om det blir bättre. Då vet du att det är något allergiskt isåfall.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

maränghjärta
2/28/15, 6:31 PM
#10

#9 men mamma tror bara att det är för att jag är torr :(! Vi har inga allergi tabletter och apoteket öppnar ju på måndag :(!

Maria
2/28/15, 6:39 PM
#11

#10 Har du provat att smörja dig då?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

IceTee
2/28/15, 10:36 PM
#12

Jag kan få galen klåda över hela kroppen ibland, och det beror bara på att jag har torr hud! Har du testat att smörja in dig med något väldigt återfuktande?

Medarbetare på Skor iFokus

[laloli]
3/1/15, 6:06 AM
#13

Aloe Vera-gel brukar hjälpa mej när jag har t.ex sol- eller torrklåda.

Annons:
Honestyisdead
3/3/15, 11:17 AM
#14

Låter som sagt som torr hud eftersom du inte har några utslag.

Upp till toppen
Annons: