Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1969 ggr
Filippa994
2015-02-23 19:16

Äta smuts? ????????

Hejsan, jag e lite orolig. Min kompis tappade våran "färdigvispade" chokladpuddings paket på marken och på något konstigt vänster råkade trampa på den i tänkte inte mer på det men sen när vi åt såg vi att det såg ut som lite smuts uppe på men min kompis mumsade i sig de då hon aldrig bryr som om vad hon stoppar i sig men jag är jätte orolig att jag skall bli sjuk och typ blodförgiftad har precis haft magkatarr dessutom så min mage är ur balans hur skall jag kunna veta om jag blir sjuk om jag "redan" är det? Snälla lugna mig någon kommer jag bli sjuk av grus,slask och allt vad det är under en sko :(!

Annons:
Maria
2015-02-23 19:20
#1

"Lite skit rensar magen" har du väl hört😉

Jag tror inte det är någon fara alls. Blodförgiftning får man i regel inte genom saker man äter. Magsjuka är nog större risk att åka på bara genom att ex. åka buss eller liknande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tjeja
2015-02-23 19:22
#2

Hur mår du nu och hur länge sedan var det du åt?

Det absolut värsta som kan hända är typ att du spyr upp puddingen igen efter en stund.

Det är bara gammla och redan jättesjuka som blir mer sjuka än så av så lite som det du beskriver!

Vill man bli sjuk av att äta smuts ska man tugga i sig en matsked i alla fall, inte bara lite.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Filippa994
2015-02-23 19:25
#3

#1 Okej aahh vad bra trodde att förrenade saker i kroppen kunde bilda förgiftning men det var ju bra :)! Tack!

#2 jag mår bra nu bara orolig som sagt. åt den för ca 17 minuter sedan så det skall vara bra min kompis mår också bra! :) Men hur lång tid skall de gå innan man mår dåligt? :/

neasfotografier
2015-02-23 19:32
#4

Enligt 1177 kan det gå mellan 1 till 6 timmar innan man blir sjuk om det är matförgiftning i alla fall.
Jag tror i alla fall inte att det är någon fara! 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

[TanatosNyx]
2015-02-23 19:34
#5

tänk på alla bebisar som stoppar i sig all möjlig skit, dom har inte ens en bråkdel av ditt immunförsvar 😉 och det är sannerligen inte mycket skit som överlever en sväng i magsyra..

Mirinda
2015-03-01 00:26
#6

Instämmer helt och fullt i vad #1 skrev.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
[Devya]
2015-03-01 11:56
#7

Värsta som kan hända är att du får lös mage men inte ens det låter särskilt troligt.

Om du får lite diarree så är problemet redan löst. Kroppen ser till att bli av med sådant som inte hör hemma där.

Ingen idé att bli orolig för något sådant där. Du har säkert fått i dig värre saker utan att du vet om det. :D Vi är inte så känsliga utan vår kropp klarar av mer än vad du tror!

Upp till toppen
Annons: